فرمانده پلیس راه كشور مطرح كرد

صرف سالانه معادل پنج درصد از تولید ناخالص ملی كشور به علت تخلفات و تصادفات

صرف سالانه معادل پنج درصد از تولید ناخالص ملی كشور به علت تخلفات و تصادفات

به گزارش پرسی بلاگ فرمانده پلیس راه كشور از صرف سالانه معادل پنج درصد از تولید ناخالص ملی كشور به علت تخلفات و تصادفات اطلاع داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار سیدتیمور حسینی در كمیته ایمنی راه های استان قزوین كه بامداد امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار نمود: بدون شك هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و بطور قطع در پس تمام دستاوردها هم برنامه های مشخص و قوی وجود دارد. استان های ما در كشور در زمینه جلوگیری از وقوع تصادفات به ۳ دسته تقسیم می شوند كه آمار برخی سینوسی بوده و بعضی هم وضعیت بدی دارند و چند سال است كه آمار افزایشی دارند، اما قزوین از استان های اندك است كه روند كاهشی را حفظ نموده است.
فرمانده پلیس راه كشور، با اشاره به اینكه در عرضه آمارهای عوامل تصادفات هم سهم عامل انسانی ۹۳ درصد است، اظهار داشت: باید بین جرم و مجازات تناسبی عادلانه وجود داشته باشد، چند جرم داریم كه مجازات اعدام دارد و وقتی جرم سبك تر می شود، مجازات هم سبك است. یك غفلت در تصادفات جاده ای سبب تلفات چندین نفره می شود؛ در حالیكه مجازات سنگینی برای فرد خاطی قائل نمی شویم.
وی با تاكید بر اینكه خودرو های ما باید ایمن باشد، اظهار داشت: چونكه به بسیاری از عوامل پنهان توجه نداریم و بحث ایمنی و فنی خودرو همچون این موارد است كه در سیستم های ایمنی خودرو بخصوص ترمز مهم می باشد.
حسینی با اشاره به اینكه سهم انسان در وقوع تصادف خیلی بالا است، اما معتقدیم كه در حوزه راه و وسیله نقلیه باید به كاهش تصادفات برسیم و روی فكر و فرهنگ افراد كار نماییم، اضافه كرد: این مسئله بسیار طولانی و زمان بر است تا نهادینه شود.
فرمانده پلیس راه كشور، اظهار داشت: ما بازدید میدانی از سطح استان های كشور را شروع كردیم و از تمام توان مان برای مرتفع كردن مشكلات استان ها همچون استان قزوین كه همكاری خوبی دارند هم استفاده خواهیم كرد.
بر مبنای اعلام سایت پلیس، وی تصریح كرد: شهریور كه ماه بحرانی در تصادفات است را در پیش داریم و امیدواریم با كمترین خسارات از آن عبور نماییم كه در این صورت تا آخر سال شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.
فرمانده پلیس راه كشور، اظهار داشت: طی برنامه ریزی میان مدت تلاش داریم تا تمام اصلاحات مورد نیاز را انجام دهیم و معتقدیم كه تصادف اجتناب ناپذیر نیست و می شود آنرا كنترل كرد و به صفر رساند؛ چونكه تلفات و تخلفات در این عرصه زیبنده كشور نیست.
حسینی خاطرنشان كرد: متاسفانه به دلیل تخلفات و تصادفات در طول سال معادل پنج درصد از تولید ناخالص ملی كشور را از دست می دهیم كه این مورد مورد غفلت واقع شده است.



1398/05/26
15:25:18
5.0 / 5
4474
تگهای خبر: انسانی , پلیس , تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ