اشتراك های خانگی برق به كنتورهای هوشمند مجهز می شوند

اشتراك های خانگی برق به كنتورهای هوشمند مجهز می شوند

به گزارش پرسی بلاگ مدیركل مدیریت مصرف و امور مشتركان توانیر اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح فهام، اشتراك های خانگی برق هم به كنتورهای هوشمند مجهز می شوند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، هادی مدقق، با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح ملی فهام، اظهار داشت: در اولین مرحله اجرای این طرح حدود 400 هزار مشترك صنعتی، كشاورزی و تجاری بزرگ به این سامانه مجهز شده اند.
وی با اشاره به این كه در مرحله دوم اجرای طرح فهام پنج میلیون مشترك ظرف دو سال به كنتورهای هوشمند مجهز خواهند شد، اضافه كرد: اجرای این برنامه تابحال نتایج بسیار مناسبی را به دنبال داشته است به صورتی كه تنها در تابستان امسال بیشتر از 3000 مگاوات مدیریت مصرف از راه پایش بار و مدیریت بر مصرف مشتركین بزرگ اعمال شده است.
بنا بر اعلام وزارت نیرو، مدیركل مدیریت مصرف و امور مشتركان توانیر با اشاره به این كه در مرحله دوم اجرای طرح فهام تعویض كنتورهای مشتركین زیر 30 كیلووات در دستور كار قرار گرفته است، عنوان كرد: در این مرحله از طرح اولویت نخست با مشتركین سه فاز صنعتی، تجاری، خانگی، كشاورزی و سپس مشتركین تك فاز خانگی و تجاری است.
مدقق با تاكید بر این كه در مرحله دوم طرح فهام اولویت با مشتركین پرمصرف است، افزود: با عنایت به مزایای كنتورهای هوشمند، در قانون اصلاح الگوی مصرف تكلیف شده است تا برای تمامی مشتركین تجهیزات یاد شده نصب شود. براین اساس طرح بنا به ظرفیت و منابع مالی داخل كشور قدم به قدم در حال پیشروی است.



1398/05/13
19:45:43
5.0 / 5
4949
تگهای خبر: صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ