در سه سال اخیر

۱۲۱ خانه و بنای باارزش در تهران به كافه تبدیل گشته اند

۱۲۱ خانه و بنای باارزش در تهران به كافه تبدیل گشته اند

پرسی بلاگ: مسئول برگزاری جشنواره كافه مقصد گردشگری با اشاره به اینكه كافه ها صنف مجزا ندارند اظهار داشت: 121 بنای باارزش در تهران به كافه تبدیل گشته اند این اتقاق باعث شده تا این بناها از تخریب نجات پیدا كنند



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سومین دوره نمایشگاه ملی و جشنواره كافه مقصد گردشگری شهری از سوم تا هشتم شهریور ماه در كاخ سعدآباد انجام می شود. پیرو برگزاری این جشنواره یك نشست قبل از ظهر روز سه شنبه (اول مرداد ماه) در باغ موزه قصر اجرا شد.
در این نشست حمید شاهین پور مسئول برگزاری جشنواره اظهار داشت: در این دوره از جشنواره به سوژه آشپزی حرفه ای كافه ها و صنایع مرتبط، تولیدكنندگان مواد، انواع شربت ها، میزبانی، معماری كافه ها و... توجه شده است.
شاهین پور با بیان اینكه در سه سال اخیر خانه های باارزش زیادی به كافه تبدیل گشته اند كه در معرض تخریب قرار داشتند بیان كرد: 121 خانه و بنای باارزش در تهران به كافه تبدیل گشته اند كه اتفاق خوبی در نگهداری از این بناهاست.
وی اضافه كرد: كافه ها نخستین صنفی بودند كه ثبت شدند. نخستین قانونی كه مصوب شد، طرز بنای كافه بود ولی حالا پس از ۹۱ سال كافه ها دیگر صنف نیستند بلكه زیر نظر اتحادیه آبمیوه و بستنی كار می كنند. یكی از معضلات نداشتن صنف رها بودن قیمت هاست.
وی اظهار داشت: در امتداد فعالیت های صنعت كافه، مسابقات باریستا و قهوه نگاری لته آرت اجرا شد. ما در جشنواره كافه مقصد گردشگری، مسابقات عكاسی حرفه ای كافه، آشپزی، خدمات پذیرایی و... را داریم. متأسفانه در حوزه خدمات پذیرایی و گردشگری، توجه كمی به امر میزبانی دیده شده است. ما می خواهیم در این جشنواره به بهبود خدمات میزبانی بپردازیم.
مسئول برگزاری جشنواره كافه مقصد گردشگری اضافه كرد: در بعضی از مراكز مشاهده شده كه غیرمحترمانه و غیرحرفه ای از میهمان پذیرایی می شود این در شرایطی است كه میزبانی شاخصه مهم ایرانیان است. معمولا بیشترین ریزش مشتری ها یك كافه به سبب رفتار بد میزبان است. ما می خواهیم با برگزاری این جشنواره، برای جلوگیری از این اقدامات، نهضتی را به وجود آوریم و به این سمت برویم كه سوژه میزبانی در مركز خدمات پذیرایی رعایت شود.
حضور صد ون كافه در كاخ سعدآباد
شاهین پور همین طور درباره ون كافه ها نیز اظهار داشت: در این دوره از جشنواره یكصد خودروی سیار یا همان ون كافه نیز به كاخ سعدآباد می آیند.
وی اضافه كرد: امسال در توافقی با سازمان صدا و سیما، یك برنامه تلویزیونی نیز درباره كافه «خوب» تولید می شود. در این برنامه تلویزیونی، این دفعه داورها به كافه ها سر می زنند و در نهایت ۳۰ كافه انتخاب خواهد شد.
در ادامه این برنامه پرهام جانفشان مدیركل میراث فرهنگی استان تهران نیز اظهار داشت: زمانی كه توریست به كافه می رود، می خواهد در قسمتی از اوقات روزانه خود، یك شادابی و نشاطی را داشته باشد. در دنیا استارت آپ ها و اتفاقات بزرگ در محیط های كافه ای رخ داده است بدین سبب كافه ها محل گفتگوی افراد و خلق اتفاقات مهم بوده است.
وی افزود: شعار «تهران قدیم به مثابه یك موزه» در تورهای تهرانگردی كه جوانان زیادی از آنها استقبال می كنند، تحقق پیدا كرده است. این نوع جشنواره ها كمك می كنند كه چنین مكان هایی بعنوان مقاصد گردشگری رونق داشته باشند.
در ادامه مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز اظهار داشت: ایرانیان به میهمان نوازی معروف هستند اما باید دید اگر این میهمان نوازی بعنوان یك شغل محسوب شود، آیا باز هم ما را بعنوان میهمان نواز خواهند شناخت یا خیر. توجه به این مقوله، نكته ای است كه امسال در جشنواره به آن پرداخته می شود.


منبع:

1398/05/01
17:29:07
5.0 / 5
4556
تگهای خبر: تولید , جشنواره , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ