به دستور استاندار لرستان؛

مدیریت آبشار بیشه به اداره كل میراث فرهنگی لرستان واگذار شد

مدیریت آبشار بیشه به اداره كل میراث فرهنگی لرستان واگذار شد

به گزارش پرسی بلاگ مدیریت آبشار بیشه خرم آباد به دستور استاندار لرستان به اداره كل میراث فرهنگی این استان واگذار شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، با دستور استاندار لرستان مدیریت آبشار بیشه خرم آباد به اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان واگذار شد.
استاندار لرستان در جلسه بررسی مشكلات منطقه گردشگری آبشار بیشه خرم آباد با تاكید بر ضرورت وجود مدیریت مشخص و پاسخگو در منطقه تفریحی آبشار بیشه اظهار داشت: از این پس مدیریت این منطقه بر عهده اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و این دستگاه باید در مورد آن پاسخگو باشد.
سید موسی خادمی تصریح كرد: این اداره كل موظف است در نخستین فرصت و طی چند روز آینده فهرست مشكلات و نیازهای منطقه را تكمیل كند و سایر ادارات و دستگاه های اجرایی هم باید در جهت رفع مشكلات همكاری لازم را با مدیریت منطقه به عمل آورند.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه از آغاز سال تا كنون شش تن از هم استانی ها و هم وطنانمان در آب های این منطقه جان خویش را از دست داده اند و این در شرایطی است كه سیلاب عظیم فروردین ماه سال جاری، اینقدر تلفات جانی نداشته و این آمار ناراحت كننده است.
استاندار لرستان تصریح كرد: یك تیم كارشناسی متشكل از دستگاه های اجرایی در رابطه با مبحث با هماهنگی فرمانداری خرم آباد و اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان باید طی چند روز آینده ضمن حضور در منطقه آبشار بیشه، فهرست مشكلات، خسارات و نیازمندی های موجود را با عرضه راهكارهای لازم تهیه و به استانداری عرضه كنند تا در جلسه ی بعد تصمیمات لازم در جهت بهبود وضعیت این منطقه تفریحی گردشگری اتخاذ شود.
خادمی همینطور خاطر نشان ساخت: اصلاح زیر ساخت های حادثه دیده از سیل در حوزه روستا و منطقه تفریحی آبشار بیشه هم بر عهده بنیاد مسكن استان خواهد بود.
فرماندار خرم آباد هم در این نشست با اشاره به اینكه در ایام تعطیل نزدیك به ۱۰ هزار توریست در منطقه تفریحی آبشار بیشه حضور پیدا می كنند، اظهار داشت: اصلی ترین مشكل این تفریحگاه مشخص نبودن مدیریت آن است و هم اكنون دهیاری بیشه به ناچار آنجا را مدیریت می كند.
اسد عبدالهی اضافه كرد: آبشار بیشه دومین جاذبه گردشگری پر تردد استان است و اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برای مدیریت مجموعه پای كار بیاید.
وی قیمت بالای كالاها و همینطور محل های اسكان مسافران را از دیگر مشكلات منطقه آبشار بیشه عنوان نمود و اضافه كرد: ایجاد یك پاسگاه دائمی و تعبیه سیستم صوتی اخطار دهنده به مسافران می تواند در مورد تامین امنیت در منطقه موثر واقع شود و لازم است تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.
فرماندار خرم آباد اظهار داشت: این مجموعه نیازمند یك پاركینگ استاندارد و دائمی است چون كه در بعضی از ایام سال، به خصوص در ایام تعطیل و فصل تابستان نزدیك به ۲۰۰۰ خودرو در آن تردد می كند.
معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان هم در این نشست اظهار داشت: در نخستین فرصت با استقرار نیرو در آبشار بیشه خرم آباد در جهت عرضه خدمات به گردشگران اقدام خواهیم كرد.
مهدی بهاروند با اشاره به اینكه بزودی فهرست اقدامات ضروری كوتاه مدت و بلندمدت را به منظور ایجاد زیرساخت های گردشگری در منطقه آماده خواهیم كرد اضافه كرد: در صورت تامین اعتبار بلافاصه اقدامات لازم را در این منطقه زیبای گردشگری آغاز می نماییم.

1398/04/13
12:53:45
5.0 / 5
4556
تگهای خبر: خدمات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ