دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خبر داد

۲۰ كشور جهان مصرف كننده داروهای ایرانی می شوند

۲۰ كشور جهان مصرف كننده داروهای ایرانی می شوند

پرسی بلاگ: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت: یكی از اهداف معاونت علمی و فناوری راه اندازی شركت های دانش بنیان، برای معرفی توانمندی متخصصان ایرانی به دنیا است. بر همین اساس، با تلاش یك شركت دانش بنیان داخلی، داروهای ایرانی به بازار جهانی معرفی می شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی درباره مصرف داروهای ایرانی در دیگر كشورها، بیان كرد: با عنایت به پیشرفت های كشور در ۲۵ سال اخیر در زمینه تولید داروهای نو تركیب دانش بنیان، یك واحد تولید داروی بیماری های خاص در تركیه به راه افتاده است.
وی اضافه كرد: محصولات انحصاری این شركت دانش بنیان بعنوان قسمتی از فعالیت متخصصان ایرانی در داخل كشورمان، با تولید در كشور تركیه، ضمن تامین نیاز این كشور، به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، از دروازه اروپا به ۲۰ كشور جهان صادر خواهد شد.
به گفته قانعی، این واحد تولیدی با همت ۸ متخصص ایرانی و با هدف صدور دانش و صادرات محصولات ایرانی به راه افتاده است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همین طور اشاره كرد: ایران در زمینه تولید داروهای زیستی در دنیا جایگاه خوبی دارد. تلاش می نماییم توانمندی های كشور در زمینه تولید داروهای زیستی به كمك متخصصان داخلی به شكل ویژه ای در دنیا معرفی شود.



1398/04/01
15:20:19
5.0 / 5
4956
تگهای خبر: بیماری , تولید , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ