با چاپ ۴ جلد یك مجموعه؛

كمیسر كوگل بلیتس به كودكان ارائه شد

كمیسر كوگل بلیتس به كودكان ارائه شد

پرسی بلاگ: ترجمه 4 جلد از مجموعه كمیسر كوگِل بلیتس نوشته اورزل شفلر توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، ترجمه ۴ عنوان از مجموعه كتاب های داستانی «كمیسر كوگِل بلیتس» نوشته اورزل شفلر اخیرا توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این كتاب ها عناوین ۲۳۴ تا ۲۳۷ مجموعه كتاب های چ هستند كه این ناشر برای كودكان و ناشران چاپ می كند.
اورزل شفلر نویسنده آلمانی ۸۰ ساله است كه برای بچه ها می نویسد. كمیسر كوگل بلیتس، شخصیت اصلی یك مجموعه كتاب از این نویسنده است كه نخستین شان در سال ۱۹۸۲ و آخرین شان در سال ۲۰۱۲ چاپ شد. از مجموعه «كمیسر كوگل بلیتس» تاكنون ۳۲ كتاب انتشار یافته است.
مخاطبان اصلی كتاب های «كمیسر كوگِل بلیتس» بچه های ۱۰ سال به بالا هستند. داستان های این كتاب ها، برای كله هایی نوشته شده اند كه خوب كار می كنند و مقرر است فكرشان را به كار بیاندازند. هر كتاب حاوی یك معماست كه پاسخش در پاكتی انتهای كتاب مخفی شده است. تصویرگری این كتاب ها هم توسط هانس گربر انجام شده است.
اولین عنوان این مجموعه، «جوراب قرمز» است كه در آن، موقع تعطیلات تابستانی شده و كمیسر كوگل بلیتس نگران پیدا شدن یك لنگه جوراب قرمز در سوپ كنسول فرانسه است. چون این اتفاق امكان دارد روابط دیپلماتیك با كشور فرانسه را گرفتار مشكل كند. كمیسر یك مجرم را در بازار دستگیر می كند؛ همین طور یك دزد را در حراج فصلی و یك قاچاقچی اسكله را در بندر نیس.
این كتاب با ۸۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان انتشار یافته است.
در كتاب دوم كه «نقاب نارنجی» نام دارد، كمیسر به دنبال سارقی است كه نقاب نارنجی به صورتش می زند. كمیسر هنوز در تعطیلات تابستانی است اما پای یك شبح به این تعطیلات باز شده است. پیداشدن لكه نفتی بزرگی در رود الب همه را نگران كرده و كمیسر باید راز این معما را كشف كند. همین طور دزد نقاب دار فروشگاه پالتوپوست را جارو كرده و با خودش برده است. معمای این كتاب وقتی سراغ كمیسر می آید كه در كلینیك لاغری است و می خواهد لاغر شود.
این كتاب هم با ۸۷ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان به چاپ رسیده است.
ترجمه دو كتاب اول این مجموعه توسط فریبا فقیهی انجام شده است.
«چمدان زرد» عنوان سومین كتاب مجموعه پیش رو با ترجمه زهرا سادات میرهاشمی است كه در آن كمیسر به دنبال چمدان زرد جواهراتی است كه به شكل عجیب و غریبی گم شده است. یك شعارنویس هم هست كه مدرسه مارتین را به هم ریخته است. از طرفی شبح دست كجی هم در كوه های اِشپِسارت در حال گشت و گذار است. كمیسر در این كتاب هم مثل كتاب های دیگر مجموعه، كلید همه معماها را پیدا می كند؛ همچون معمای ردپای دزدی كه روی برف ها به جا مانده است.
این كتاب با ۹۱ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان از چاپخانه خارج شده است.
چهارمین جلد مجموعه «كمیسر كوگل بلیتس» هم «طوطی سبز» نام دارد كه ترجمه اش توسط سید امین الدین ابطحی انجام شده است. شروع داستان این كتاب، زمانی است كه كمیسر در آخرین لحظات حركت، خودش را به قطار پاریس می رساند تا یك باند بین المللی قاچاق جواهرات را دستگیر كند. او گرفتار شده كه ناگهان یك طوطی سبز به كمكش می آید. یك پنگوئن، یك اسب آبی، یك كلاغ و یك قناری هم به كمك كمیسر آمده و به حل معماهای پلیسی اش یاری می رسانند.
در قسمتی از این كتاب می خوانیم:
كمیسر كوگل بلیتس، بعدازظهر جمعه، با خوشی از دفتر كارش بیرون می رود. برای خودش تعطیلات آخر هفته باحالی را برنامه ریزی نموده است. می خواهد به خارج شهر برود و یكی از دوستان دوران مدرسه اش را ببیند و با هم قارچ جمع كنند. چیدن قارچ یكی از سرگرمی های مورد علاقه كوگل بلیتس است. این طوری فشارهای كاری اش را كم می كند.
وقتی كمیسر وارد كلبه دوستش، توتو، می شود، احساس خوبی پیدا می كند. توتو كه اتومبیل ران مسابقات رالی بوده و از چهل سالگی در روستا زندگی می كند، با خوشی به استقبال دوستش می آید. بوی قهوه كلبه را پر كرده و یك كیك گیلاس هم روی میز چشمك می زند.
كوگل بلیتس دست هایش را به هم می زند و می گوید: «این جا چه قدر باحال است!» و با دیدن كیك گیلاس دهانش آب می افتد و می گوید: «خودت پخته ای؟» توتو می گوید: «نه متاسفانه! گیلاس های باغچه همسایه است. كیك هم از همان جا آمده. وقتی به همسایه پیر مهربانم، خانم لورنزن، گفتم میهمان دارم، این كیك را پخت.»
كمیسر یك قاچ بزرگ از كیك را توی بشقابش می گذارد و می گوید: «چه جالب!»
دوستان قدیمی مشغول خوردن كیك و قهوه و گپ زدن هستند كه خانم لورنزن جلو در كلبه فریاد می زند: «مُرد!»
توتو از جایش می پرد و متعجب می پرسد: «كی؟»
«رودیگر!»
«غیرممكن است!»
این كتاب هم با ۹۱ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان انتشار یافته است.


منبع:

1398/03/12
15:39:48
5.0 / 5
5298
تگهای خبر: بین المللی , پلیس , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ