فرمانده ناجا:

مشكل امنیتی در قم نداریم

مشكل امنیتی در قم نداریم

پرسی بلاگ: فرمانده ناجا همزمان با عید نیمه شعبان با اشاره به اینكه ۵هزار نیروی پلیس وظیفه تامین امنیت زائران و شهروندان را در شهر قم بر عهده دارند، اظهار داشت: تابحال هیچ گونه مشكل امنیتی نداشتیم، البته باید با افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در امتداد هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام، بیشتر از گذشته اقدام گردد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان - تولیت مسجد مقدس جمكران، ضمن تبریك میلاد با سعادت امام زمان(عج) گفت: یكی از مناسبت های مهم در طول سال همین اعیاد شعبانیه است كه خیل عظیمی از عاشقان ائمه اطهار (ع) خصوصاً حضرت ولیعصر (عج) را به قم می كشاند.
فرمانده ناجا اشاره كرد: تردد خودروهای سبك و سنگین شامل سواری و اتوبوس نسبت به سال قبل به استان قم حدود ۱۲ درصد افزایش را نشان داده است و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ هزار خودرو به قم تردد داشته اند.
وی اشاره كرد: كاروان هایی هستند كه از اقصی نقاط كشور برای حضور در این ایام باشكوه می كوشند خودرا به مسجد مقدس جمكران برسانند و گفتنی است از روز گذشته بیشتر از ۳ میلیون زائر به مسجد مقدس جمكران مشرف شدند.
فرمانده ناجا در ادامه اظهار داشت: طی دو هفته گذشته تابحال تدابیر و اقدامات لازم توسط پلیس استان در موضوعاتی نظیر انتظامی، ترافیكی و... صورت گرفته كه همانطور كه اشاره شد با وجود افزایش ۱۲ درصدی افزایش تردد به این استان، خوشبختانه شاهد كاهش ۳۰ درصدی تصادفات، طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینكه ۵ هزار نیروی پلیس وظیفه تأمین امنیت زائران و شهروندان عزیز را در این شهر مقدس بر عهده دارند، اشاره كرد: از این تعداد حدود ۱۲۰۰ نفر از مراكز آموزشی به كمك پلیس استان آمده اند.
فرمانده ناجا با اشاره به اینكه برای تسهیل تردد خودروهای زائران عزیز در اطراف مسجد مقدس جمكران ۱۶ پاركینگ پیش بینی شده است، اظهار داشت: تابحال هیچ گونه مشكل امنیتی نداشتیم، البته بایستی با افزایش اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم عزیز در امتداد هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام كه تأثیر بسزایی در كاهش یا جلوگیری از وقوع جرم و حادثه دارد بیشتر از گذشته اقدام گردد.
اشتری عنوان داشت: اقدامات خوب و منظمی توسط فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی های لازم با عنایت به افزایش حجم جمعیت بایستی صورت گیرد كه امیدواریم طی سال آتی بتوانیم با تشكیل دائمی قرارگاه قائم(عج) و پایش تصویری و مانیتورینگ، شاهد مشكلات ترافیكی نباشیم.
بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، در این دیدار باز حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان - تولیت مسجد مقدس جمكران گفت: سپاسگزار خداوند متعالیم به خاطر همه نعمت ها كه یكی از بزرگ ترین آنها نعمت ولایت بوده كه هر چه داریم از بركت ولایت است.
تولیت مسجد مقدس جمكران عنوان داشت: در جمكران شاهد حضور تمام مسئولان در كنار مردم هستیم چون سوژه این كنگره عظیم، امام زمان(عج) است و همگی با اخلاص در این اجتماع بزرگ حاضر می شوند.
وی با اشاره به اینكه فرهنگ شهادت و ایثار در دوران شیخ فضل الله نوری بسیارغریب بود، اما امام خمینی(ره) توانستند فرهنگ شهادت را احیاء كنند به شكلی كه امروز شهدایی همچون شهید محسن حججی موجی از این فرهنگ را در كشور بر می انگیزند.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینكه نیروی انتظامی نماد پیشبرد نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف كشور است، اشاره كرد: پلیس نمونه ای از مجموعه های كوشا و خدمتگزار به مردم است كه توانسته در اعیاد نیمه شعبان برای خدمت رسانی به مردم سنگ تمام بگذارد.
وی حل مشكل پاركینگ را مسئله ای مهم دانست و بر لزوم روان سازی ترافیك به خصوص در مسیرهای منتهی و نزدیك به مسجد مقدس جمكران تاكید كرد.



1398/02/01
16:07:31
5.0 / 5
4694
تگهای خبر: آموزش , اطلاع رسانی , پلیس , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ