اخطار چمران در رابطه با بافت های فرسوده در صورت وقوع زلزله در تهران

اخطار چمران در رابطه با بافت های فرسوده در صورت وقوع زلزله در تهران

به گزارش پرسی بلاگ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر ضرورت مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و روستاهای کشور، اظهار داشت: در صورت وقوع زلزله در تهران در بافت های فرسوده خرابی های فراوانی خواهیم داشت.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی چمران قبل از آغاز یکصدوبیست وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار نمود: در جلسه امروز باید بررسی عوارض، بهای خدمات و لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهیم. برهمین اساس دستور کار دیگری نداریم تا بتوانیم همه موارد در ارتباط با عوارض و بهای خدمات را بررسی نماییم و بعد از تصویب هرچه سریعتر به فرمانداری تهران ارسال شود.
وی افزود: هرساله و همیشه این عوارض و بهای خدمات وجود داشته اما برای سال جاری برپایه تصمیم وزارت کشور اسامی و جداول این مورد تغییراتی داشته که البته برای شورا تفاوتی نمی کند روش تغییر کرده، اما تصمیم خاصی وجود ندارد بشکلی که در بعضی موارد پنج درصد بیشتر اضافه نشده و در بعضی موارد دیگر در حد تورم سالیانه اضافه شده ولی به صورت کلی اتفاق در تعیین عوارض بهای خدمات جدیدی رخ نداده است.
ریاست شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به زلزله ای که در کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله صورت گیرد، اظهار داشت: این مورد یک حرکت جمعی و عمومی را می طلبد. در کشورمان روستاهایی که زلزله به وقوع پیوسته بعد از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم برپایه یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده بطور قطع در زلزله های بعدی خرابی های آنها بسیار کمتر خواهد بود چون که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.
چمران افزود: در خوی و روستاهای آن صدمه هایی وارد شده و به نظر می رسد در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهرها و روستاها باید بازبینی جدی داشته باشیم. در روستاهایی که زلزله رخ می دهد و شاهد خرابی کمتری هستیم چنین برنامه ریزی ها انجام شده است. متاسفانه ایده های سوداگرانه هنوز هم در بعضی مصالح که باید داشته باشیم می چربد و سبب شده در مقاوم سازی بخصوص در بافت های فرسوده عقب باشیم.
به گفته وی، اگر در شهری مثل تهران زلزله ای به وقوع بپیوندد در بافت های فرسوده خرابی های فراوانی خواهیم داشت و در این خصوص هشدارهای مرتب و پشت سرهم داده می شود هشدارهایی به مردم و مسئولین که این مقاوم سازی ها صورت گیرد.
چمران در پاسخ به سوالی در مورد تعیین تکلیف ورود ۶۳۰ واگن به متروی تهران، اظهار نمود: در مورد تأمین بودجه این واگن ها، پیش پرداخت ۱۵ درصدی این واگن ها به چین انجام شد البته این مورد زمان بسیاری را سپری نمود چون که از زمانی که به شورا آمده بودیم این بحث را دنبال کردیم و ظاهرا روز یکشنبه هفته جاری این پیش پرداخت انجام شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برپایه زمانبندی، تولید کننده اعلام نموده از زمان پیش پرداخت یکسال و نیم بعد به تدریج می توانند این واگن ها را تحویل دهند این ۶۳۰ واگن از سال ۱۳۹۶ در برنامه قرار داشته و تا به امروز ادامه پیدا کرده و امیدواریم هرچه سریعتر عملیاتی شود. برای خرید این واگن ها نصف مبلغ را دولت و نصف دیگر آنرا شهرداری تهران پرداخت می کند.
چمران با تکیه بر اینکه این ۶۳۰ واگن مترو متعلق به تهران است، افزود: یک قرارداد ۱۱۳ دستگاهی وجود دارد که ساخت داخل است و شرکتی در شیراز این ۱۱۳ دستگاه را ان شاالله ۲ سال دیگر وارد ناوگان می کند. البته از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومانی که برای حمل و نقل در بودجه افزوده شد بخشی برای نوسازی ناوگان فعلی مترو پیشبینی شده که امیدواریم این کار هم به خوبی صورت گیرد.



1401/11/18
10:18:45
5.0 / 5
367
تگهای خبر: تولید , حمل و نقل , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ