رفیعی:

طبق گزارش کارشناسان سازمان ملل اثر تحریم ها در آلودگی هوای ایران زیاد است

طبق گزارش کارشناسان سازمان ملل اثر تحریم ها در آلودگی هوای ایران زیاد است

به گزارش پرسی بلاگ، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق گزارش انتشار یافته اخیر از طرف کارشناسان مستقل سازمان ملل، اثر تحریم ها در آلودگی هوای ایران بسیار زیاد بوده است که از موارد مطرح شده در این گزارش می توان به کیفیت سوخت و سیستم حمل و نقل اشاره نمود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در متنی که دفتر او منتشر نموده، با تأکید بر ضرورت همکاری وزارت خارجه برای پیگیری منطقه ای معضل آلودگی هوا، اظهار داشت: طبق گزارش انتشار یافته اخیر از طرف کارشناسان مستقل سازمان ملل، اثر تحریم ها در آلودگی هوای ایران بسیار زیاد بوده است که از موارد مطرح شده در این گزارش می توان به کیفیت سوخت و سیستم حمل و نقل اشاره نمود.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد خودرویی وارد نماییم سایه تحریم ها برقرار است در زمینه فیلتراسیون صنایع بزرگ تحریم ها در قطعات و تجهیزات نیروگاهی خیلی موثر است. هر چند شرکت های دانش بنیان داخلی اقداماتی در این خصوص انجام داده اند.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس اشاره کرد: نقش دستگاه دیپلماسی به شدت تعیین کننده است تا از این گزارش های جهانی برای منافع کشور خصوصا در مذاکرات جدی سیاسی استفاده نماید.
رفیعی با اشاره به حضور در نشست تغییرات اقلیمی با حضور اتحادیه اروپا و کشورهای عضو مِنا اظهار داشت: در زمینه تغییرات اقلیمی باید یک رصد منطقه ای داشته باشیم که این مساله در منطقه مِنا به شدت احساس می شود.
وی ادامه داد: نخستین ابزار برای مدیریت تغییرات اقلیمی، رصد آنست حال چگونه می توان اقدام بین المللی کرد در صورتیکه هنوز اطلاعات پایه خودمان درست نیست؟
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه «با همه تحریم ها، ایران نسبت به کشورهای منطقه در زمینه رصد آلودگی هوا پیشرو است هرچند در تعمیر و نگهداری ایستگاه های سنجش آلودگی هوا مشکلاتی داریم»، اشاره کرد: این در حالیست که کشور عراق تنها یک ایستگاه سنجش و کشورهای سوریه و سودان که ایران متاثر از ریزگردهای آنهاست عملا هیچ ایستگاهی برای پایش و رصد ندارد!
رفیعی اضافه کرد: در گزارش نهایی نشست تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو مِنا، پیشنهاد ایران برای ایجاد یک شبکه پایش و رصد تغییرات اقلیمی در منطقه مصوب شد که درصددیم هرچه زودتر جلسه ای با حضور وزیر خارجه اجرا شود که این مصوبه را پیگیری کنند.
وی با تأکید بر این که باید آلودگی هوا اولویت تصمیم گیران باشد، اظهار داشت: نمی شود وزیر صمت بیاید و یک مهلتی برای یک بخش آلوده کننده بگیرد و این تصمیم خلاف مُر قانون هوای پاک باشد بعد شعار مقابله با آلودگی هوا بدهیم! به این نمی گویند مدیریت آلودگی هوا.




منبع:

1401/10/11
14:57:46
5.0 / 5
928
تگهای خبر: بین المللی , حمل و نقل , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ