توسط مؤسسه خیریه بهشت امام رضا(ع)؛

عروسک های معلول، نایب الزیاره توان یابان در اربعین حسینی می شوند

عروسک های معلول، نایب الزیاره توان یابان در اربعین حسینی می شوند

پرسی بلاگ: عروسک های معلول، نایب الزیاره توان یابان توسط مؤسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) در حماسه اربعین حسینی می شوند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مؤسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) که مرکز نگهداری بیش از یک هزار نفر از ایتام، معلولین، کم توانان ذهنی و سالمندان بیمار رهاشده است، در امتداد فرهنگ سازی در حوزه پذیرش تفاوت ها، تصمیم به تولید عروسک های دارای معلولیت گرفته، بدین امید که برای کودکان هم بازی های متفاوتی بسازد تا مسیر پذیرش این گروه از افراد نیز در جامعه هموار شود.
در اولین قدم توسط مؤسسه بهشت امام رضا (ع) و خیرین مجموعه، تعداد ۱۰ هزار عروسک با طرح معلولیت، تولید و نایب الزیاره توان یابانی است که آرزوی سفر به کربلا را دارند اما به دلیلهای مختلفی همچون عدم مناسب سازی مسیر برای معولین، تمکن مالی و شرایط جسمانی قادر به حضور در این حماسه بزرگ را نداشته اند.

بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده این عروسک ها مقرر است در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و همین طور فرودگاه امام خمینی به کودکانی که عازم این سفر هستند، هدیه داده شده تا نایب الزیاره توان یابان در مسافرت عتبات عالیات بوده و سلام آنها را به پیشگاه سیدالشهدا (ع) برسانند.
خانواده عروسکی بهشت امام رضا (ع)، اولین حضور خویش را با نام سیدالشهدا (ع) شروع و در نظر دارد تا کارهای خویش را در مناسبت ها و کارهای مختلف فرهنگی اجتماعی ادامه دهد.
دوره کودکی روزگار مهمی است و بخش عمده ای از باورها، اعتقادات و در نهایت رفتارهای ما مربوط می شود به قصه هایی که در دوران کودکانی برای مان تعریف می کنند و یا اسباب بازی هایی که برای مان خریده اند و برای مان لالایی هایی خوانده اند. همه ما آنقدر خوشبخت بودیم که لالایی های دوران کودکی مان، روضه امام حسین (ع) بود و افتخار دوران جوانی مان سینه زنی و رؤیای زندگی مان قدم زدن در راه پیاده روی اربعین بود، اما حسرت ما وقت کوله بستن برای سفر اربعین، بغض دوستانی است که نمی توانند با ما هم قدم باشند. می دانید چرا؟ چون اسباب بازی های دوران کودکی همه ما، شبیه هم بود و آنقدر شبیه هم که متوجه تفاوت ها نشدیم. یاد نگرفتیم و نپذیرفتیم. برایش آماده نشدیم. برای همین هم مسیرها برای تفاوت ها مهیا نشده است و اکنون مجموعه بهشت امام رضا (ع) تصمیم گرفته است تا تعدادی عروسک طراحی و تولید نماید تا با عروسک های دیگر متفاوت باشند و بتوانند قصه های دوران کودکی ما رو کامل کنند.

هر عروسک به نیابت از یک توان یاب تولید و راهی زیارت می شود تا به دست بچه هایی برسد که در راه پیاده روی اربعین قدم می زنند. به این امید که کودکان یک همسفر دوست داشتنی متفاوت پیدا کنند و عروسک های شأن را با خودشان به زیارت ببرند و سلام توانیابی که عروسک به اسم آنها تولید شده را به آقا برسانند.

1401/06/20
23:10:40
5.0 / 5
1002
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , خرید , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ