پاسخ مدیر بنادر گلستان به دلواپسان خلیج گرگان

پاسخ مدیر بنادر گلستان به دلواپسان خلیج گرگان

پرسی بلاگ: گلستان مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با گلایه از سنگ اندازی برخی در راه احیای خلیج گرگان، اظهار داشت: بیش از یک سوم شبه جزیره آشوراده و میانکاله از بین رفت و بیش از پانزده هزار هکتار از آن خشک شده، سوالم این است مخالفان لایروبی خلیج گرگان تا حالا کجا بودند؟


مدیر بنادر و دریانوردی گلستان امروز(چهارشنبه ۱۹ مرداد) به مناسبت هفته خبرنگار ضمن حضور در دفتر ایسنا، با سردبیر و هیئت تحریریه این رسانه ملاقات و گفتگو کرد.
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار، به آخرین وضعیت خلیج گرگان اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه در مسئله خلیج گرگان با دلواپسانی مواجه بودیم که لایروبی کانال آشوراده و عوارض ناشی از آن برای خلیج گرگان را به صلاح نمی دانستند، ما چندین جلسه کارشناسی با منتقدین برگزار کردیم که افراد منتقد با توضیحات ما قانع شدند اما افراد مغرض همچنان به غرض ورزی خود ادامه می دهند که این افراد را نمی توان قانع کرد.
اله یار اسعدی اضافه کرد: در جلسه پرسش و پاسخ دوستداران محیط زیست و دوستداران جزیره آشوراده این مسئله را مطرح کردم چطور تا حالا با توجه به این همه مطالعات انجام شده هیچ کسی منتقد و دلواپس خلیج گرگان نبود که هیچ یک از حاضران در آن نشست نتوانست پاسخگوی سوالم باشد، همین طور در این جمع از حاضران سوال کردم که بیش از یک سوم شبه جزیره آشوراده و میانکاله از بین رفت و بیش از 15 هزار هکتار از آن خشک شد تا حالا چه کردید؟

ما به دنبال نجات خلیج گرگان از مرگ حتمی هستیم
وی با اعلان اینکه لایروبی کانال آشوراده پیوست مطالعاتیِ قوی، فنی، علمی و زیست محیطی دارد، بیان کرد: در این پروژه تبادل آبی خلیج گرگان با دریای خزر بواسطه مسدود شدن این کانال مجدد برقرار می شود، در حقیقت ما به دنبال راه اندازی کانال نیستیم این کانال یک الی دو سده قبل بوده و در درون آن کشتیرانی می شد حال امروز محل تجمع رسوبات شده و بواسطه آن تبادل آب به جزیره آشوراده متوقف شده است.


مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اعلان اینکه لایروبی کانال آشوراده راه علاج بخشی خلیج گرگان است، تاکید کرد: ما می خواهیم خلیج گرگان را از مرگ حتمی نشان دهیم، ما نمی گوییم با این کار حتما خلیج گرگان احیاء می شود بلکه خلیج همچون مریض بدحالی است که در بخش مراقبت های ویژه در مرحله اول نیاز به احیاء دارد.
اسعدی با اعلان اینکه ما به دلواپسان و منتقدان خلیج گرگان اعلام کردیم که ما فقط به دنبال علاج بخشی خلیج هستیم نه دستکاری طبیعت، متذکر شد: ما می خواهیم کانالی که از دو سده قدیم بوده را بازگشایی نماییم.



برای احیای خلیج گرگان مشکل اعتباری نداریم
وی با اعلان اینکه در مسافرت رییس جمهور به گلستان 500 میلیارد تومان اعتبار به احیای خلیج گرگان اختصاص یافت، تصریح کرد: قرار شد این میزان اعتبار طی سه سال به استان پرداخت گردد که تا حالا 100 میلیارد تومان به حساب سازمان بنادر و دریانوردی واریز شده است.
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اعلان اینکه برای احیای خلیج گرگان مشکل اعتباری نداریم، تصریح کرد: قرارداد ما با قرارگاه خاتم الانبیاء بیش از 250 میلیارد تومان است که 100 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول تامین مابقی اعتبار این بخش را داده اند.




منبع:

1401/05/19
22:51:29
5.0 / 5
659
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ