رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم در لرستان

برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم در لرستان

لرستان رییس دانشگاه فرهنگیان لرستان از برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم در استان آگاهی داد.


علی جودکی آقایی در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، اظهار نمود: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در همه دنیا فارغ از هر دین و مذهبی ستودنی است و افرادی که در راه دفاع از وطن جانثاری و کشته می شوند مورد تقدیر قرار می گیرد، اضافه کرد: این درحالیست که در دین مبین اسلام ارزش و اعتبار شهادت و ایثار بیشتر از سایر فرهنگ ها و جوامع دیگر است چونکه برپایه موازین دینی شهادت مرگ آگاهانه و عاشقانه و عالی ترین مقامی است که یک انسان می تواند در طول زندگی خود به آن برسد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان بیان نمود: شهدا به اقتضای زمان احساس تکلیف کردند و به تمامی مادیات و تعلقات دنیوی پشت پا زدند و با ایثار و از خودگذشتگی حماسه ها خلق کردند.
جودکی آقایی ضمن اشاره به این که لازم است این حماسه ها، رشادت ها و ارزش ها به تصویر کشیده و به نسل های آینده منتقل کنند، اظهار نمود: شهدا پیام رسان ارزش های معنوی جامعه هستند و باید پیام آنان را منتقل نماییم.
وی اظهار داشت: به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن میتوان خیلی از مسائل، مشکلات و ناهنجاری های جامعه را حل کرد و البته امروز وظیفه ای سنگین تر دوران هشت سال دفاع مقدس داریم و باید از تجربیان آن دوران جهت استفاده در زندگی فردی و اجتماعی بهره ببریم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان باید با معرفی آثار، زندگی نامه و عرضه وصیت نامه شهدا شرایطی را مهیا سازیم تا این انسان های نیکو الگو و اسوه نسل جدید باشند، تصریح کرد: امینت و آرامش خاطر حاکم بر جامعه مرهون جانثاری و از خودگذشتگی شهداست.
جودکی آقایی بیان نمود: دانشگاه فرهنگیان در کشور ۱۳هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است که سهم لرستان ۳۳ شهید است و به منظور زنده نگه داشتن یاد آنان تصمیم بر آن شده که در ذیل کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان و شهدای دانشجو معلم فرهنگیان یادواره شهدای دانشجو معلم در استان برگزار گردد.
وی خاطرنشان کرد: یادواره شهدای دانشجو معلم در لرستان هشتم خرداد ماه با حضور مسئولین در استان برگزار می شود.



1401/03/02
22:29:58
5.0 / 5
432
تگهای خبر: آثار , اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ