پس از دو ماه؛

ناجورها ی حامد ابراهیم پور چاپ دومی شد

ناجورها ی حامد ابراهیم پور چاپ دومی شد

به گزارش پرسی بلاگ چاپ دوم مجموعه داستان ناجورها نوشته حامد ابراهیم پور توسط نشر آنیما منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، انتشارات آنیما چاپ دوم مجموعه داستان «ناجورها» نوشته حامد ابراهیم پور را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۰۵ صفحه و بهای ۶۰ هزار تومان منتشر نمود. چاپ نخست این کتاب آذر ماه گذشته با همین مشخصات و قیمت ۴۵ هزار تومان انتشار یافته بود.
این کتاب شامل ۴۰ داستان کوتاه و روایت زندگی و مرگ آدم های جامانده و به ته خط رسیده ای است که از زاویه دید یک راوی ناشناس، در جغرافیایی نامشخص و در بستر زمانی چند دهه روایت می شود.
دزد، دریانورد بازنشسته، قاچاقچی، بیمار روانی، روسپی، سرباز، کارگر ساده، دختر فراری، قاتل، نوازنده خیابانی و آدم های دیگری با زخم هایی عمیق و عمیق تر که بی آن که ببینیم و صدای شان را بشنویم؛ با غم ها و عشق ها و آرزوهای شان کنار ما زندگی کنند و می میرند... دغدغه اجتماعی نویسنده در این اثر کاملا مشهود است. مشکلات اجتماع مساله اصلی حامد ابراهیم پور است که تلاش کرده آنرا با طنزی البته تلخ به مخاطبان عرضه کند.
برشی از داستان وحید دوشنبه از متن کتاب را در ادامه می خوانید؛
«نرگس» توی خیّاط خونه طاووس خانوم کارآموزی می کرد. دوشنبه به دوشنبه رأس ساعت سه عصر می اومد و غروب نشده برمی گشت. لاغر و سبزه رو بود و موهای پرکلاغیش رو چتری می ریخت روی پیشونی بلندش. کفش پاشنه دار می پوشید و برای اینکه زمین نخوره یواش و با احتیاط راه می رفت. تلاش می کرد که به اطراف نگاه نکنه؛ سرش رو بالا می گرفت و دست راستش همیشه روی بند کیف بزرگ روی دوشش بود.
وحید همون وقتا عاشقش شد. شنبه که می شد می رفت کارگری، یکشنبه می رفت کارگری، سه شنبه و چارشنبه و پنج شنبه می رفت کارگری… ولی دوشنبه ها اگه سنگ از آسمون می بارید؛ از محل تکون نمی خورد. به خودش حسابی می رسید؛ لباسای پلوخوری ش رو می پوشید، موهاشو رو به بالا سشوار می زد و مثل چنار امامزاده صالح صاف می ایستاد جلوی در خونه طاووس خانوم!»
حامد ابراهیم پور یکی از مهم ترین و اثرگذارترین چهره های غزل معاصر ایران است. تجربیات او و دیگر هم نسلانش در مضامین و ساختار غزل به تحولات مهمی در این قالب زیبای کهن انجامید. همچون کتاب های شعر انتشار یافته او میتوان به این عناوین اشاره کرد: «سرخپوست ها»، «ما خاطره های ترسناکی داریم»، «براندویی که عرقگیر خیس پوشیده»، «به احترام سی و پنج سال گریه نکردن»، «دروغ های مقدس»، «نگذار نقشه ها وطنم را عوض کنند»، «یک مرد بی ستاره آبانی»، «با دست من گلوی کسی را بریده اند»، «مرده ها خواب نمی بینند»، «به هزار دلیل دوستت دارم»، «آوازهای از طبقه سوم»، «دور آخر رولت روسی»، «راوی نامطمئن»، «آقای هیچ کس» و «آلن دلون لاغر می شد و کتک می خورد».
به قلم حامد ابراهیم پور چند مجموعه داستان هم انتشار یافته که از میان آنها میتوان به «اعترافات» و «پری سامورایی و قضایایی دیگر» اشاره نمود.

1400/10/23
11:50:54
5.0 / 5
524
تگهای خبر: اجتماعی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ