استقبال از بهار ۹۸ با آوای سرزمین من در ایستگاه های متروی تهران

استقبال از بهار ۹۸ با آوای سرزمین من در ایستگاه های متروی تهران

پرسی بلاگ: با نزدیك شدن به ایام عید و سال جدید، معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران مبادرت به برگزاری برنامه «آوای سرزمین من ۹۷» در ۱۶ ایستگاه مترو كرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا احسان بیسادی - معاون فرهنگی متروی تهران - با اشاره به این خبر اظهار داشت: ۱۲ گروه در ۱۶ ایستگاه از اقوام مختلف ایران در ایستگاه های پرتردد موسیقی اقوام و نواحی را اجرا می كنند.

بیسادی در ادامه با اشاره به اهداف این برنامه اظهار داشت: به منظور فراهم كردن لحظاتی شاد برای مسافران متروی تهران، گروه های موسیقی از استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، گیلان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان، بوشهر، مازندران، تهران و هرمزگان در ایستگاه های منتخب مترو به اجرا می پردازند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این برنامه اظهاركرد: این برنامه برای سومین سال پی در پی در ایام پایانی سال و در طرح استقبال از بهار شركت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار می گردد.

بیسادی در ادامه با اشاره به ایستگاه های محل برگزاری این برنامه اظهار داشت: هم اكنون ۱۶ ایستگاه متروی تجریش، شهید بهشتی، قلهك، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، ارم سبز، شوش، راه آهن، میدان جهاد، میدان آزادی و تئاترشهر، ابن سینا، شهرك اكباتان، علم و صنعت و پیروزی میزبان مسافران شهر زیرزمینی در اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام مختلف هستند.

بر اساس اعلام شهرداری تهران مجموعه اجراهای موسیقی «آوای سرزمین من» كه از روز ۲۲ اسفند شروع شده و تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد. طی آن هر روز در یك نوبت، عصر از ساعت۱۶ تا ۱۹ برای مسافران متروی تهران به اجرای موسیقی و حركات آئینی بپردازند كه در ۸۱ اجرای ۱۵۰ دقیقه ای و در مجموع 12 هزار و 150 دقیقه مدت زمان اجرای « آوای سرزمین من» خواهد بود. همین طور به منظور فضاسازی محیطی معاونت فرهنگی مترو مبادرت به طراحی و نصب بنرهای فرهنگی با عنوان «شعر و شكوفه» و با سوژه نوروز و راه اندازی و ساخت ۱۸ سازه حجمی با موضوعات متنوع در سالن ایستگاه های منتخب كرده است.




1397/12/25
11:53:13
5.0 / 5
4669
تگهای خبر: اجتماعی , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ