واکسن های تقویت کننده چقدر محافظت ایجاد می کند؟

واکسن های تقویت کننده چقدر محافظت ایجاد می کند؟

به گزارش پرسی بلاگ خراسان رضوی نتایج نخستین تحقیقات در دنیای واقعی که توسط آژانس سلامت همگانی بریتانیا انجام شده، نشان داده است با دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا محافظت قابل توجهی در مقابل بیماری علامت دار در افراد بالای ۵۰ سال بوجود آمده است.



به نقل از نیوز، این یافته ها نشان داده است که ۲ هفته بعد از دریافت دوز تقویت کننده محافظت در مقابل عفونت علامت دار در بزرگسالان ۵۰ سال و بالاتر برای کسانی که آسترازنکا تزریق کرده اند ۹۳.۱ و برای کسانی که واکسن فایزر تزریق کرده اند ۹۴ درصد است.

به نظر می رسد اثربخشی این دوز در مقابل بیماری علامت دار در افراد واکسینه شده با واکسن فایزر و آسترازنکا با گذشت زمان از بین می رود.

به طور کلی اثربخشی واکسن در مقابل نتایج شدید یک بیماری مانند بستری شدن در بیمارستان برای چندین ماه بالا باقی می ماند اما کاهش این اثربخشی بیشتر در افراد مسن و کسانی که شرایط پزشکی زمینه ای دارند، مشاهده شده است.

به دلیل این کاهش ایمنی کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی بریتانیا(JCVI) در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ برنامه واکسن تقویت کننده را به گروههای حائز شرایط همچون بزرگسالان ۵۰ سال به بالا سفارش کرد که این برنامه در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ برای بزرگسالان بالای ۴۰ سال تمدید گردید.

دکتر مری رمزی، رئیس ایمن سازی در آژانس سلامت همگانی بریتانیا، اظهار داشت: یافته های ما محافظت با دوز تقویت کننده در مقابل عفونت علامتی در افرادی که در بالاترین خطر مبتلا شدن به کووید ۱۹ شدید قرار دارند را نشان داده است.

وی اضافه کرد: ما می دانیم در گروههای سنی بالاتر محافظت با ۲ دوز واکسن کاهش می یابد؛ بنابراین میلیونها نفر در زمستان به محافظت بیشتری نیاز دارند.

رمزی تصریح کرد: بسیار مهم می باشد که بمحض این که در گروه حائز شرایط قرار گرفتید، برای دریافت دوز تقویت کننده خود حاضر شوید تا بتوان بستری شدن در بیمارستان و مرگ ومیر در زمستان کم کرد.




1400/08/25
10:06:50
5.0 / 5
511
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ