راه حل مقابله با خستگی اینترنتی در دنیای همه گیری

راه حل مقابله با خستگی اینترنتی در دنیای همه گیری

پرسی بلاگ: خراسان رضوی نتایج بررسی ها نشان میدهد با توجه به این که بیشتر افراد فناوری را ضروری می دانند اما با استفاده دائمی از آن موافق نیستند.


به نقل از سایکولوژی نیوز، یک سوم بزرگسالان در کوشش برای کاهش زمان استفاده از صفحات نمایشی در زمان همه گیری هستند و ۷۲ درصد از والدین می گویند که فرزندان آنان زمان بیشتری را نسبت به پیش از همه گیری با صفحات نمایشی می گذرانند. ارتباط دیجیتالی، خستگی اینترنتی و غلبه بر استرس دیجیتال از با اهمیت ترین موارد است که در ذیل آنها را بررسی نموده ایم.
ارتباط دیجیتالی
افراد قبل از همه گیری نیز بطور فعال در رسانه های اجتماعی حضور داشتند و فعالیت آنان شامل سفر، ملاقات با دوستان و همکاران و موارد دیگری بود که همه بصورت دیجیتالی انجام می شد اما ارتباط دیجیتالی در شیوع بیماری همه گیر معنای کاملا جدیدی به خود گرفت و هم اکنون، خیلی از افراد استفاده از ارتباط تصویری و موارد در رابطه با آنرا یادگرفته اند. والدین و خصوصاً افرادی که در خانه آموزش آنلاین برای کودکان داشتند، موقعیت های جدیدی را تجربه کردند که شامل نظارت بر یادگیری از راه دور فرزندان بود و توانستند موارد در رابطه با آنرا یاد بگیرند.
خستگی اینترنتی
زمان استفاده از اینترنت و محتواهای آن ازجمله فیلم، تماس و پیامک ها بی انتها است و می توانید کل روز خودرا به این مورد اختصاص دهید. نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات PEW (مرکز تحقیقات پیو، اندیشکده آمریکایی) در یک هفته آوریل ۲۰۲۱ نشان داد که بیشتر افراد نیاز اصلی یا اهمیت اینترنت را می دانند اما با زمان استفاده از آن مشکل دارند. بر طبق این نظرسنجی ۴۰ درصد از بزرگسالان اظهار کردند: از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید- ۱۹ نسبت به افزایش استفاده از تماسهای ویدیویی احساس فرسودگی یا خستگی را تجربه کرده اند.
تعداد امریکایی هایی که اینترنت را ضروری توصیف کردند، نسبت به سال قبل اندکی افزایش پیدا کرده است؛ این رقم در آوریل ۲۰۲۱ به میزان ۵۸ درصد در حالیکه در آوریل ۲۰۲۰ این رقم ۵۳ درصد بود. همین طور نتایج نشان داده است که خیلی از کودکان (۷۲ درصد) نسبت به پیش از همه گیری زمان بیشتری از صفحات نمایشی استفاده می نمایند و این به دلیل استفاده از آموزش آنلاین در این زمان بود اما فقط ۱۸ درصد از والدین نسبت به محدودیت زمان نمایش سخت گیرتر شدند.


غلبه بر استرس دیجیتال
اینترنت هیچ گاه تعطیل نمی گردد اما افراد باید راهی پیدا کنند تا مغز خودرا از شبکه جهانی دور کنند و استراحت داشته باشند. البته والدین می توانند به سادگی به فرزندان سفارش کنند که دستگاههای خودرا خاموش کنند، اما آیا بزرگسالان می توانند این موارد را مدیریت کنند؟
پژوهشگران راهکارهای ذیل را برای مقابله با خستگی آنلاین ارائه کرده اند:
تعیین محدودیت
برای خود حدود تعیین کنید و به آنها پایبند باشید. به ویژه به افرادی که دائم با آنان در تماس هستید، اطلاع دهید که در مواقعی خاص در دسترس نیستید. البته امکان دارد استثناهایی نیز وجود داشته باشد اما اهتمام کنید آنها را محدود کنید تا یک ارتباط سالم با فناوری داشته باشید.
ارزیابی مطالب رسانه ای
عناوین رسانه های اجتماعی را باردیگر ارزیابی کنید و اگر مواردی استرس زا در بین آنهاست که منجر به اضطراب می شود، حذف کنید.
محدودیت استفاده در زمان های خاص
جهت استفاده از صفحات نمایشی در زمان هایی مانند غذاخوردن و در کنارخانواده یا دوستان، گوشی همراه خودرا در منطقه دیگری قرار دهید تا وسوسه نشوید و این اطمینان را داشته باشید که زمان هایی در روز را بدون دسترسی به فناوری می گذرانید.


محدودیت هشدارهای دستگاه
اعلان ها را در دستگاههای خود محدود کنید. هر بار که هشداری (اعلام شبکه های اجتماعی) از دستگاه خود بشنوید، سطح استرس شما تحریک می شود که آنرا بررسی کنید اما می توانید با محدودیت هشدار نتایج خوب آنرا مشاهده کنید.
اجتماعی بودن به شرط آفلاین بودن
اجتماعی باشید اما آفلاین، زمان آن رسیده که افراد با عنایت به دستورالعمل های بهداشتی در رابطه با کرونا ورزش و پیاده روی کنند، خارج شوند و در صورت لزوم با افراد ملاقات داشته باشند. روابط دیجیتالی خیلی خوب است اما نمی تواند جایگزین روابط چهره به چهره قدیمی شود.




منبع:

1400/06/25
23:29:02
5.0 / 5
814
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اجتماعی , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ