آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه

آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه

به گزارش پرسی بلاگ معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی، مراكز هدایت عملیات بحران(EOC) دانشگاه ها و وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر قاسم جان بابایی با بیان این مطلب تصریح كرد: در طرح سلامت نوروزی همانند سالهای گذشته، ایستگاه های سلامت در سطح كشور و دانشگاه های علوم پزشكی برپا می شوند و نقشه ارجاع در دانشگاه ها مشخص شده كه مصدومان و بیماران بر مبنای اعلام دیسپچ به مراكز درمانی منتقل شوند.
وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با سازمان نظام پزشكی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و هلال احمر برای عرضه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، تصریح كرد: یكی از مشكلاتی كه هر سال داریم، كمبود پزشك عمومی است كه می توان از نیروهای درمانی و حتی مدیران بیمارستان ها و شبكه های بهداشتی و درمانی به بهترین نحو بهره برد.
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تاكید بر ضرورت بازدیدهای مستمر مدیران و مسئولان دانشگاه ها از مراكز بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: همه معاونین وزارت بهداشت در روزهای نوروز از استان های مختلف بازدید می كنند و انتظار داریم كه اعضای هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشكی هم از این مراكز بازدید كنند.
جان بابایی تصریح كرد: در روزهای نوروز بیمارستان های بخش خصوصی حتما باید تمام ظرفیت اورژانس و ۵۰ درصد از ظرفیت بخش های بیمارستانی را فعال نگه داشته باشند و تمام درمانگاه های شبانه روزی مكلف هستند كه در طول ایام فعال باشند.
بنابر اعلام وبدا، وی خاطرنشان كرد: امسال هم همانند سال قبل برنامه ریزی های لازم برای عرضه خدمات اورژانسی دندانپزشكی در روزهای تعطیلات نوروزی انجام شده و در هر استان و دانشگاه علوم پزشكی یك یا دو بیمارستان باید خدمات دندانپزشكی شبانه عرضه كنند.
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح كرد: آمبولانس های اورژانس زمانی كه بیماران و مصدومان را به بیمارستان ها و مراكز درمانی تحویل می دهند باید به سرعت ترخیص شوند و هر بیمارستانی كه مبادرت به نگه داشتن آمبولانس كند، در اعتباربخشی گرفتار مشكل می شود. همه موسساتی كه از دانشگاه های علوم پزشكی مجوز گرفته اند، باید بخش های تصویربرداری شبانه روزی فعال داشته باشند.



1397/12/17
00:37:48
5.0 / 5
4820
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ