نماینده ولی فقیه در استان مركزی:

معماری اسلامی در شهرسازی نوین رعایت شود

معماری اسلامی در شهرسازی نوین رعایت شود

به گزارش پرسی بلاگ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: توجه به معماری اسلامی یک اصل و لزوم است و باید در شهرسازی نوین به این امر توجه گردد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در پیش همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار نمود: فلسفه اسلامی از مفاهیم با ارزش جامعه است به صورتی که ماهیت آن گنجینه پرارزش و مهمی در جامعه به حساب می آید که در آن عقلانیت مدیریت شده توأم با تقوا و در راه دین و قرآن و معرفت مورد توجه است که تعالی و تکامل انسان را به دنبال دارد، بسیار مورد تاکید است.
وی افزود: قلب بشر و مقام عرفان و شهود منبع دیگری برای شناخت حق از باطل به حساب می آید ازاین رو انسان باید با استفاده از عرفان و خداشناسی به مقام ولی اللهی برسد و اساسا برپایه نص صریح قرآن و کلام وحی امری شدنی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدای متعال به انسان استعدادهای برای شناخت حقایق عالم هستی عطا کرده تا بر این اساس انسانی که دارای اختیار و آزادی آفریده شده با استفاده از عقل و اراده به سمت معرفت الهی حرکت نماید.
خطیب نماز جمعه اراک اظهار داشت: انسان باید با استفاده از کلام الله مجید به مرحله ای دست بیابد که عالم همه برایش انعکاس جمال الهی باشد و اثر آنرا در همه امور بیابد و ببیند ازاین رو رعایت انصاف، عدالت و ایثار همچون مفاهیمی رسیدن به این نقطه مطلوب است.
وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی باید مهندسان، طراحان سازه و معماران رعایت اصول و ایمنی را در دستور کار بگذارند و سازه هایی مستحکم و در عین حال ایمن ساخته شود.
دری نجف آبادی اظهار داشت: برای مکان یابی صنعتی باید با حساسیت و دقیق ویژه پیش برود تا این امر سبب آلودگی بخش آب های شیرین نگردد چونکه هوا، آب، زمین و انرژی موجود حق عمومی مردم و انسان های مختلف است و باید حقوق عامه مردم رعایت شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در انتها با اشاره به اینکه برای شهرسازی باید به درجه بندی زمین توجه گردد، اظهار داشت: اگر به این امر توجه نشود مهندسان و معماران زمینهای پرارزش کشاورزی را به خانه، آپارتمان، شرکت و کارخانه تغییر می دهند و باید توجه داشت برای تبدیل خاک به خاک مرغوب کشاورزی یکصد سال زمان و فرصت نیاز است.


منبع:

1400/04/18
22:10:23
5.0 / 5
1203
تگهای خبر: انسانی , شركت , صنعت , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ