مدیركل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت خارجه:

مبارزه با مواد مخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترك از طرف همه كشورهاست

مبارزه با مواد مخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترك از طرف همه كشورهاست

مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه اظهار داشت: مبارزه با موادمخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از طرف همه کشورهای دنیا است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محسن اسپری در جلسه ویژه دیپلمات های مقیم تهران که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: تولید و مصرف مواد مخدر در جهان نسبت به درصد جمعیتی، درحال افزایش است.
وی اضافه کرد: بازارهای موادمخدر پیچیده و مملو از کانابیس، هروئین و صدها ماده صنعتی است و در سال های اخیر نیز شاهد گسترش مواد خطرناکی هستیم که در گزارش اخیر سازمان ملل در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منعکس شده است.
مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه افزود: 275 میلیون نفر در دنیا مواد مخدر تا سال ۲۰۲۰ مصرف کرده اند و بیش از ۳۶ میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند.
اسپری اظهار داشت: کوکائین مربوط به اقشار مرفه در جهان است و کووید ۱۹ مشکلات ناشی از موادمخدر را افزایش داده است که این موضوعات، دستاوردهای توسعه پایدار را به مخاطره می اندازند.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کنار بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان –افغانستان- قرار دارد و متحمل هزینه های مادی و معنوی فراوانی شده است و با وجود تحمل این هزینه ها، با تحریم های ظالمانه در تجهیزات مبارزه با مواد مخدر مواجه می باشد.
مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سهم خودرا در مبارزه با موادمخدر ایفا می کند و این در حالیست که موادمخدر معضلی مشترک و جهانی است و ابعادش فراتر از مرزها است و هیچ کشوری از خطرات آن مصون نیست؛ پس مبارزه با موادمخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از طرف همه کشورهای دنیا است.



1400/04/08
18:14:43
5.0 / 5
1107
تگهای خبر: بازار , بین المللی , تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ