توسط انتشارات شهید كاظمی؛

رمان جدید مریم بصیری درباره داعش چاپ شد

رمان جدید مریم بصیری درباره داعش چاپ شد

پرسی بلاگ: رمان و تن دادم، وطن نوشته مریم بصیری درباره حضور داعش در سوریه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، رمان «و تن دادم، وطن» نوشته مریم بصیری بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب، رمانی اپیزودیک درباره سالهای سیطره داعش بر سوریه را شامل می شود. مریم بصیری قبل از این، کتاب های داستانی و رمان های «دخیل عشق»، «معرکه عشق و خون»، «عروس قریش» و «بهشت من کنار توست» و... را در کارنامه خود ثبت کرده است.
«و تن دادم، وطن» بیست شخصیت اصلی دارد که داستان زندگی شان به هم مرتبط می باشد و در جبهه مخالف یا موافق با داعش در حال جنگ هستند؛ ده زن و ده مرد از ملیت ها و مذاهب مختلف که در مناطق تحت اشغال داعش زندگی می کنند؛ تعدادی از مدافعان حرم هستند و تعدادی از داعش و تعدادی از ساکنان شهرهای مختلف سوریه.
بصیری درباره نوشتن «و تن دادم، وطن» می گوید: دیدن عکس ها و مستندهای خیلی از خشونت داعش و تحقیق و مطالعه هفتاد کتاب انتشار یافته درباره خاطرات مدافعان حرم و وضعیت سوریه در دوران داعش، شکل گیری دولت اسلامی عراق و شام و اهداف آن دولت، دعوت جوانان کشورهای مختلف به پیوستن به داعش، و مرگ و آواراگی هزاران زن و مرد و کودک، من را برانگیخته کرد تا کاری درباره مدافعان حرم و وضعیت سوریه بنویسم. از میان سوژه های واقعی و تخیلی بسیار، طرح این رمان در ذهنم جوانه زد. در حقیقت خط اصلی تمامی وقایع اصلی رمان برگرفته از واقعیت و خبرهای روز هستند که در عمل، شکل داستانی پیدا و در هم تنیده شده اند.
در قسمتی از این کتاب آمده است:
«گریه اش گرفته بود؛ اما اشکش نمی آمد فقط خیس عرق بود. تصاویر سر بریدن ها را دیده بود. مطمئن بود پیش از اینکه چاقوی آنها به گردنش بخورد از ترس می میرد. از ته دل مسیح را صدا زد. وقتی از جلوی کلیسای برامپتون اوراتوری رد می شد پایش پیش نمی رفت برود داخل. آن وقت درست دم مرگش یاد کلیسا و مسیح افتاده بود.
همه عاشق آن کلیسا بودند. از وقتی ساخته بودنش محله چِلسی رونق بیش تری پیدا کرده و بسیاری از کاتولیک ها یک راست از ایستگاه متروی نزدیک کلیسا راه شان را سمت برامپتون کج می کردند. آن وقت ها برای رفتن به کلیسا تنبلی می کرد؛ ولی حالا دلش می خواست جلوی درِ برامپتون ضجه بزند.
صدا دورتر شده بود که سرش را کمی بلند کرد و سرک کشید. موتور را نمی دید، فقط صدایش داشت دور و دورتر می رفت. نمی دانست در جاده است و یا در شانة خاکی جاده. بلند شد و راه افتاد که باز صدای موتور دیگری نزدیک شد. لورا دوید و کلیسای محله شان در برابرش قد کشید. دوید و فکر کرد کلیسای جامع سنت پل ناگهان در مقابلش ظاهر شده است؛ اما هر چه می دوید به سنت پل و گنبد بزرگش نمی رسید. سراب برامپتون و سنت پل را می دید و فکر می کرد پیش از آن که در خیال یا واقعیت به آنها برسد، یکی از آن تک تیراندازهای دولت اسلامی حسابش را می رسد.»
این کتاب با ۳۲۰ صفحه انتشار یافته است.


منبع:

1400/02/22
10:49:44
5.0 / 5
1181
تگهای خبر: بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ