امروز با حضور كلر ژوبرت؛

ترجمه یك داستان تخیلی با مفهوم قرآنی نقدوبررسی می شود

ترجمه یك داستان تخیلی با مفهوم قرآنی نقدوبررسی می شود

نشست نقد و بررسی ترجمه مجموعه 8 جلدی یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی با حضور کلر ژوبرت، ظهر امروز در فضای مجازی انجام می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نشست مجازی نقد و بررسی ترجمه مجموعه ۸ جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» اثر کلر ژوبرت به زبان ترکی استانبولی، ظهر امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، بصورت زنده در فضای مجازی انجام می شود.
این برنامه همزمان با ماه مبارک رمضان، توسط بخش بین الملل خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می گردد و در آن، طیفور اسن مدیر انتشارات نار در ترکیه، کلر ژوبرت (نویسنده اثر، میلاد سلمانی مترجم و سید احمد میرزاده معاون تولید انتشارات به نشر سخنرانی می کنند.
کلر ژوبرت نویسنده مسلمان فرانسوی، در این مجموعه ۸ جلدی داستان های قرآنی، در امتداد دغدغه های خود برای آشنا کردن کودکان با مفاهیم قرآن کریم همچون امانت داری، هدفمندی آفرینش، راستگویی، توبه، خوب حرف زدن با دیگران، انفاق و آثار آن در زندگی و بدگویی نکردن از دیگران، قصه هایی را برمبنای آیات قرآن طراحی نموده و آنها را تصویرگری نیز کرده است.
«تازه چه خبر»، «ماجرای سیب قرمز»، «کیک امانتی»، «مسابقه کوفته پزی»، «که این طور»، «شلوپی»، «راز پاپاپا» و «آش آشتی کنان» عناوین این مجموعه هشت جلدی هستند. در هرکدام از این داستان ها نویسنده تلاش نموده است یکی از مفاهیم قرآنی را ترسیم و برای کودکان ملموس کند، بطوریکه در پایان، کودک را آماده پذیرش نکته یاد شده در داستان می کند و با طرح آیه قرآنی مورد نظر، کودک با یک آیه آشنا شده و کاربرد آنرا به خوبی از خلال داستانی که طراحی شده، درک می کند.
این نشست امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴: ۳۰ به وقت تهران و ساعت ۱۴ به وقت ترکیه در فضای مجازی به آدرس https: //www.skyroom.online/ch/tibf۲۰۲۱/a-fiction-with-quranic-concept انجام می شود.

1400/02/19
15:38:21
5.0 / 5
1009
تگهای خبر: آثار , ترجمه , تولید , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ