رشد ۱۳۵درصدی حقوق بازنشستگان كشوری در ۱۵ماه اخیر

رشد ۱۳۵درصدی حقوق بازنشستگان كشوری در ۱۵ماه اخیر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: رشد 135 درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن 98 تاکنون، افزایش 30 درصدی قدرت خرید بازنشستگان بواسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش 100درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه بواسطه اتفاقات مهم و تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، فاز نخست پروژه توسعه تولید تایرهای موتوری نسل دوم ایران یاسا امروز (شنبه) با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مدیران و کارکنان شرکت ایران یاسا تایر و رابر در تهران انجام شد.
دکتر اکبر افتخاری در این مراسم، ایران یاسا را یکی از شرکت های چابک و منظم صندوق بازنشستگی توصیف کرد و با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: شاید در بعضی دستگاهها شعار «جهش تولید» یا «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» محسوس یا قابل دستیابی نباشد، اما در صندوق بازنشستگی کشوری بواسطه کارهای اقتصادی شرکت های تابعه، این امر بسیار مهم و قابل لمس است.
افتخاری با اعلان اینکه «هرچه در شرکت های تابعه ما تولید می شود، در صندوق بازنشستگی بصورت مستقیم مصرف می شود» گفت: تولید شرکتها برای صندوق بازنشستگی همان «سودآوری و آورده های مالی شرکتها است» و موارد مصرف این تولید، همان پرداخت حقوق، بیمه تکمیلی و طرح های رفاهی است؛ بدین سبب ثمره تلاش شما عزیزان در زندگی و معیشت بازنشستگان خودرا نشان میدهد.
وی اشاره کرد: رشد ۱۳۵ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن ۹۸ تاکنون، افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان بواسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش ۱۰۰درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه بواسطه اتفاقات مهم و تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تقدیر از نقش شرکت ایران یاسا در تامین منابع مالی حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: این شرکت یکی از بالاترین شرکت های صندوق در سال ۹۹ بود که البته به سبب دارایی های در اختیار و قدمتی که این شرکت دارد، انتظار ما از تولید و سودآوری این شرکت بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است.
افتخاری افزود: افزایش سودآوری شرکت های تابعه صندوق از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یک جهش موفق بوده که نتیجه آن کاهش وابستگی منابع صندوق بازنشستگی به بودجه دولت برای اولین بار است.
وی اشاره کرد: در ۱۵ سال بصورت مستمر وابستگی منابع صندوق به دولت بالا رفته بود تا جاییکه سال ۹۸ به بالای ۷۵درصد رسید و اگر همان روند در سال قبل ادامه می یافت، میزان وابستگی ما به دولت به ۸۸ درصد می رسید؛ اما با اقدامات مدیریتی و تعریف ادبیات مشترک و ویژه درباب جهش تولید و سودآوری شرکت ها، امسال برای نخستین بار میزان وابستگی صندوق با وجود اجرای طرح بزرگ همسان سازی، شیوع گسترده بیماری کرونا و همین طور تحریم ها و فشارهای اقتصادی به کمتر از ۷۰درصد رسیده است.
افتخاری اشاره کرد: بدین سبب خدمت کارکنان و کارگران شرکت های تابعه صندوق فقط یک جنبه مادی و شخصی ندارد، بلکه اثر آن معنوی بوده و ناشی از آورده ای است که بطور مستقیم در زندگی بازنشستگان عزیز ظهور می یابد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، او بازنشستگان را صاحبان اصلی سرمایه ها و دارایی های صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن عنوان نمود و اظهار داشت: تلاش ما بهبود زندگی بازنشستگان است و هرچه تلاش شرکت های تابعه برای بهبود تولید و افزایش سودآوری بیشتر باشد، به ما در این راه کمک خواهدنمود. برای صندوق مبنای محاسبه و برنامه ریزی، ارزش افزوده اقتصادی شرکتها و نه سود حسابداری آنها است.



1400/02/18
22:59:38
5.0 / 5
1277
تگهای خبر: بیماری , تولید , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ