موسوی لارگانی:

برای معیشت فرهنگیان فكری نماییم

برای معیشت فرهنگیان فكری نماییم

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به معیشت معلمان اظهار داشت: لایحه رتبه بندی فرهنگیان هم اکنون در کمیسیون آموزش مجلس مطرح است و امیدواریم با دریافت نظرات فرهنگیان این لایحه به خوبی چکش کاری شود و امسال تعیین تکلیف شود.


حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مناسبت 12 فروردین ماه روز معلم اظهار نمود: روز معلم و هفته معلم را خدمت معلمین عزیز و بزرگوار کشورمان که همکاران حقیر هم هستند تبریک می گویم این افتخاری برای من است که 17سال، قبل از چهار دوره نمایندگی مجلس افتخار این را داشتم که معلم بودم و در کنار همکاران عزیز خود مشغول به کار بودم.
وی افزود: متاسفانه در کشور ما نگاهی به آموزش و پرورش وجود دارد که ظلم در حق فرهنگیان است. فرهنگیان شغلشان جزو مشاغل سخت و زیان آور است ولی توجه لازم به آن صورت نمی گیرد. یک معلم در کلاسی با 30 دانش آموز و در گذشته تا 40 دانش آموز با تربیت های مختلف مواجه می باشد و گاهی مواردی می تواند بر رفتار دانش آموزان موثر باشد که در اینجا معلم نقش آفرین است و می تواند رفتارهای ناشایست را مدیریت کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون که کلاس های مدارس بصورت حضوری برگزار نمی گردد زحمت همکاران فرهنگی ما دو چندان شده آنها هم باید برای دانش آموزان برنامه آماده کنند و هم جوابگوی والدین شان باشند در بعضی جاها هم اینترنت به آسانی در دسترس نیست و یا برخی موبایل و تبلت ندارند.
موسوی لارگانی با اشاره به اینکه فرهنگیان از نظر حقوق، مزایا و معیشت در مضیقه هستند، افزود: آنها برای تامین زندگی مجبور هستند کارهای دیگری داشته باشند، تعداد زیادی از معلمان در اسنپ و تاکسی های تلفنی کار می کنند، برای اینکه نمی توانند زندگی شان را تامین کنند طبیعتا وقتی معلم به دنبال کسب درآمد از شغل دوم و سوم باشد نمی تواند به مطالعه بپردازد. این در حالیست که در بعضی از کشورها نخبگان علمی بعنوان معلم استخدام می شوند و پس از تدریس امکانات تحقیق و پژوهش در اختیار آنها قرار داده می شود.
این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما سال هاست وعده هایی به معلمان داده می شود که به آن عمل نشده است مثل رتبه بندی فرهنگیان که در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و لازم است نظر فرهنگیان هم در مورد آن ستاندن شود. اگر این لایحه خوب چکش کاری شود بسیار موثر خواهد بود. البته برخی همکاران حق التدریس و نهضتی هم مشکلات بیشتری از معلمان رسمی دارند که پیگیری های زیادی برای آن انجام شده و ما به دنبال این هستیم که امسال وضعیت آنها تعیین تکلیف و مشکلاتشان برطرف شود.
او در آخر با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای معیشت فرهنگیان تصریح کرد: همین طور باید برای ادامه تحصیل فرهنگیان اقدامات لازم را انجام دهیم. برخی با هزینه خود تحصیل می کنند ولی مدارک آنها اعمال نمی گردد. باید به شکلی باشد که معلمین از نظر علمی همیشه ارتقاء پیدا کنند و به روز باشد و به شکلی نباشد که دانش آموزان اطلاعات بیشتری از آنها داشته باشند. پس باید برای ارتقاء علمی معلمان هم تمهیدی اندیشیده شود.



1400/02/13
10:45:43
5.0 / 5
1041
تگهای خبر: آموزش , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ