رویای تزریق هفتگی انسولین تحقق یافت

رویای تزریق هفتگی انسولین تحقق یافت

پرسی بلاگ: خراسان رضوی باتوجه به نتایج دو آزمایش بالینی بین المللی، درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با انسولین تزریقی هفتگی، ایمن و موثر است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که درمان هفتگی انسولین می تواند جایگزینی مناسب برای تزریق روزانه انسولین برای بیماران دیابتی باشد.


به نقل از مدیکال نیوز، شروع و پایبندی به درمان با انسولین همچنان یک چالش برای میلیون ها بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در سراسر جهان است. ترس از تزریق، ناراحتی و تحمل درمان تزریقی به مانعی در شروع انسولین درمانی و پایبندی به آن شمرده می شود.
اثربخشی و درمان مداوم با انسولین نیز به عوامل دیگر همچون دقت دوزها، زمان و اهداف شاخص قندخون بستگی دارد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی معتقدند که کاهش دفعات تجویز درمان با پیشرفت تزریق انسولین هفتگی که در این آزمایش های فاز ۲ استفاده می شود، ممکنست عدم علاقه شروع درمان انسولین را کم کند و پیوستگی طولانی مدت، کنترل گلوکز و در نهایت حال بیمار را بهبود می بخشد.
ایلدیکو لینگ وی، استاد طب داخلی و علوم جمعیت و داده از مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن اظهار نمود: «انسولین که از ۱۰۰ سال قبل بنیان درمان دیابت است، یک عامل موثر در کاهش گلوکز است و در صورت استفاده در دوز مناسب بی خطر است. درمان انسولین دشوار است و به تزریق مکرر نیاز دارد و همچنان یک لکه خاص را به همراه دارد. ایجاد انسولین موثر و ایمن هفتگی پیشرفت بزرگی دراین زمینه است.»
لینگ وی، مشاور شرکت دارویی نوو نوردیسک دانمارک و محقق اصلی یکی از مطالعات است که در آن ۲۰۵ بیمار از هفت کشور (آمریکا، کرواسی، آلمان، مجارستان، لهستان، اسلواکی و اسپانیا) حضور داشتند. کارآزمایی بالینی شامل یک دوره غربالگری دو هفته ای، ۱۶ هفته درمان و یک پیگیری پنج هفته ای برای ارزیابی سه روش مختلف برای تنظیم و بهینه سازی دوز انسولین و تعیین اینکه کدام یک بهترین تعادل را بین کاهش موثر گلوکز و اتفاقات ناشی از کاهش آنرا ارائه می دهد.
وی همین طور محقق مطالعه دوم با ۱۵۴ بیمار از پنج کشور (ایالات متحده، کانادا، جمهوری چک، آلمان و ایتالیا) است. این آزمایش همان بازه زمانی ۲۳ هفته ای را دنبال کرد و جنبه های عملی استفاده از انسولین و همین طور بهترین روش های انتقال از رژیم روزانه به تزریق های هفتگی انسولین را ارزیابی کرد. پژوهشگران تشخیص دادند که شروع با دوز اول بالاتر که بارگیری دوز نامیده می شود به بیماران اجازه می دهد تا سریع تر به هدف گلوکز مطلوب خود برسند.
این دو مطالعه بعنوان چهارچوبی برای یک برنامه آزمایش بالینی بزرگ فاز ۳ است که هم اکنون در این دانشگاه و سایر بخش ها در حال انجام می باشد.
لینگ وی می گوید: «انسولین هفتگی یک تغییردهنده است که موجب کاهش بار درمان بیماران می شود و در عین حال میزان انطباق را نیز بهبود می بخشد. این روش درمانی همین طور موجب کاهش زحمت افرادی می شود که از بیماران دیابتی نیاز به انسولین مراقبت می کنند. بعنوان مثال، افرادی که در مراکز مراقبت طولانی مدت زندگی می کنند و افرادی که دارای مشکلات حافظه هستند. تزریق انسولین یک دفعه در هفته موجب تسهیل در درمان و کاهش بار ارائه دهندگان خدمات مراقبت می شود.»
نتایج این تحقیق بصورت آنلاین در Diabetes Care منتشرشده است.




منبع:

1400/01/31
12:58:33
5.0 / 5
995
تگهای خبر: آنلاین , بین المللی , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ