ویژه دانشجویان دختر؛

سامانه ملی نمایشگاهی مد و لباس افتتاح شد

سامانه ملی نمایشگاهی مد و لباس افتتاح شد

پرسی بلاگ: سامانه ملی نمایشگاهی در زمینه توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از وزارت علوم، در مراسمی با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی رونمایی گردید.
در همین راستا از سامانه ملی نمایشگاهی در زمینه توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی، پوستر چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)، پوستر نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی و ۵ رویداد کمند رونمایی گردید.
در این جلسه معصومه ابتکار با تشکر از اهتمام وزارت علوم بابت همکاری جدی در این دوره گفت: همکاری این دو دستگاه اجرائی از چند بعد برای ما اهمیت دارد، چون موضوع زنان و بحث خانواده هر دو مباحث فرابخشی است که برای پیش برد اهداف مان با بخش های مختلف، تفاهم نامه هایی را امضا کردیم که به بیش از ۲۰۵ موافقت نامه رسیده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: عمدتا ما یک سری از سیاست های کلان را دنبال می نماییم، اول بحث عدالت جنسیتی و پس از آن بحث تحکیم خانواده مطرح است، که برای این دو محور اصلی تلاش ها و کارهای مختلفی تعریف شده که با دستگاه های گوناگون اجرائی همکاری می نماییم تا این اهداف را پیش ببریم.
ابتکار در ادامه اظهار داشت: فاکتورهای جنسیتی برای ما ملاک کار است و یکی از موضوعات مهم، مهارت خوب زیستن است که در این دوره با همراهی وزارت علوم و آموزش و پرورش در این مساله تمرکز کردیم چون بحث مهمی است.
وی با اعلان اینکه در هر استانی که طرح کار مهارت و نوآوری اجرا شده، اظهار داشت: با اجرای این طرح ها ما می توانیم برای همه دختران دانش آموخته یک دوره ای را تعریف کرده باشیم تا بتوانند برای مهارت و کسب کار استفاده کنند و توجه کنید که الان همه جوان های ما می خواهند پس از دانشگاه و کسب مهارت در یک کاری ایفای نقش کنند و این دوره ها از این جهت قابل اهمیت است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: این مساله بر اعتماد به نفس آنها تأثیر دارد چون فقط مطالب نظریه و نظری خیلی به مهارت های فردی نمی پردازد و بحث تکمیلی این طرح ها نمایشگاه های لباس صنایع دستی است که این ها مهارت های فردی را تقویت می کند که هم در بحث کلان و هم در ارتباط با خود نمایشگاه ها بسیار حائز اهمیت می باشد و از این طریق باتوجه به خلاقیت و هنر این دختران را تقویت می کند و موجب ایجاد هویت آنها می شود.
وی با اعلان اینکه بحث هویت برای ما خیلی مهمست و با این طرح فرصت می دهیم تا جوانان بر اصالت های ملی خود تأمل کنند، گفت: این اتفاق بسیار مهمی است و نکته این است که دانشجویان با این روش امیدوار می شوند و مهم ترین مسئله برای نسل جوان دانشجو بحث امید است که ما بتوانیم نه آنکه به شکل شعاری بلکه به شکل عملی کارهای انجام دهیم که دانشجو فکر کند فرصت برای خوب زیستن و حضور در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای آنها برقرار است و از این جهت طرح های دانشگاهی بسیار اهمیت دارد.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: سامانه ملی نمایشگاهی در زمینه توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، باید برای همه معرفی شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند و در آن نقش و فعالیت داشته باشید، امیدواریم استارتاپ های دانشگاهی و همه دانشجویان از آن استفاده کنند و گزارش خواهیم گرفت که استانها چقدر توانستند دانشجوهای خودرا جهت شرکت در این سامانه مشارکت دهند و خود این مساله می تواند برای استانها یک محل رقابتی باشد.
وی اظهار داشت: برای جشنواره پروین اعتصامی هم خوشحالیم که برگزار می گردد تا چهره ای مثل پروین اعتصامی برای دختران امروز بتواند الهام بخش باشد و باتوجه به نگاه بلندی که پروین در دوره خودش داشت و خیلی فراتر از زمان خودش را طی می کرد و اشعارش از ابعاد معنوی و اجتماعی و سیاسی قابل اهمیت بود و همین شخصیت باید برای نسل جوان ما گفته شود تا انتخاب های بهتری داشته باشند.
ابتکار اضافه کرد: وقتی از نسل جوان صحبت می نماییم با بررسی هایی که داشتیم چالش شکاف بین نسلی یکی از مسائل مهمست برای همین گفت و گوی بین نسلی را قابل اهمیت می دانیم که باید در خانه و جامعه این توانایی تقویت شود و امیدواریم طرح سفیران فرهنگی به خوبی به این مساله بپردازند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلان اینکه خوشحالم که چهارمین جشنواره مریم میرزاخانی برگزار می شود، اظهار داشت: این یک اتفاق بسیار مهمست و استقبال از آن در هیئت علمی و متخصصین در این سه دوره بسیار عالی بوده و به یقین با توجه به این که ما شاهد رشد قابل توجه زنانه از هیأت علمی در دانشگاه ها هستیم و طبق گفته های وزیر علوم از ۲۷ درصد زنان در هئیت علمی به ۳۳ درصد رسیدند و در عرصه فناوری هم یونسکو اخیراً اعلام نموده که حضور زنان منطقه در این عرصه ها افزایش داشته که اینها قابل اهمیت است.
ابتکار در آخر ابراز امیدواری کرد اجرای این برنامه ها بتواند منجر به ایجاد الگوی ترویجی در میان دانشجویان پسر نیز بشود.


منبع:

1399/12/29
13:33:58
0.0 / 5
1035
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , استارتاپ , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ