بازگشایی نخستین كانون طناب زنی دانش آموزی كشور

بازگشایی نخستین كانون طناب زنی دانش آموزی كشور

به گزارش پرسی بلاگ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان(کوچ) اظهار داشت: در ماه پایانی سال به منظور ارزیابی این طرح، سنجش ثانویه ای از دانش آموزان خواهیم داشت. آموزش ها و مداخلات لازم برای دانش آموزان شناسایی شده دارای چاقی و اضافه وزن و همینطور لاغری در حال انجام می باشد.


مهرزاد حمیدی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه میثاق ما در آموزش و پرورش اجرای سندتحول بنیادین است اظهار نمود: ترجمه سند سخت نیست. سندتحول یعنی به ساحت های تربیتی دانش آموزان کل کشور توجه کنید. جمعیت هدف ما در تربیت بدنی ۱۴ میلیون نفر است و باید به ۱۴ میلیون نفر خدمات عرضه نماییم.
وی ادامه داد: باید از فعالیتهای ملی به سمت فعالیتهای مدرسه ای حرکت نماییم. اجرای سند یعنی المپیاد درون مدرسه ای، کانون های درون مدرسه ای و ورزش صبحگاهی؛ اجرای سند یعنی خدمات ورزشی مفرح را جایی ببریم که مخاطب داریم. به همین علت سعی کردیم همه بودجه ورزش را به سمت مدرسه برده و فقط در ستاد هزینه نکنیم.


سه ساعت به درس تربیت بدنی اضافه شده

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر فعالیتی می نماییم باید آثار و منافع آن به دانش آموز برسد اظهار داشت: باید از این نسل حراست نماییم و آنها را شاد و سالم نگه داریم. تعلیم و تربیت کنکور زده بچه های ما را متوازن بار نمی آورد. باید این نسل را در تمام ابعاد وجودی به صورت متوازن تربیت نماییم. سه ساعت به درس تربیت بدنی اضافه شده که نشان دهنده اهمیت آن است. همینطور در چندماه گذشته بیشتر از ۴۰۰ سالن ورزش افتتاح شده است.
وی ادامه داد: بالاخره روزی کرونا از بین می رود و بچه ها به مدرسه برمی گردند و تشنه فعالیت هستند، به همین خاطر لازم است زمینه را برای حضور آنها مهیا نماییم. دانش آموزان ما کم تحرک هستند و باید مدرسه را برای انجام فعالیتهای حرکتی، پویا و فعال نگه داریم.


افتتاح نخستین کانون طناب زنی دانش آموزی کشور در شهر قدس

حمیدی همینطور ضمن اشاره به افتتاح نخستین کانون طناب زنی دانش آموزی کشور در شهر قدس که چندماه قبل قول آنرا به گروه «پرواز» که در برنامه عصر جدید حضور داشتند، داده بود اظهار داشت: طناب زنی یک فعالیت حرکتی ساده است اما هماهنگی چشم، دست و پا و تناسب اندام بوجود می آورد و آمادگی جسمانی را بالا می برد و یک ورزش کامل است. آمادگی هوازی قلب و عروق را بالا می برد و نظم فکری بوجود می آورد. امیدواریم کانون های طناب زنی مدارس کشور، توسعه یابند.


سنجش ثانویه قد و وزن دانش آموزان در اسفندماه

صدور کارنامه جهت بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان

حمیدی در ادامه درباره روند اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان(کوچ) هم توضیح داد و اظهار داشت: در ماه پایانی سال به منظور ارزیابی این طرح، سنجش ثانویه ای از دانش آموزان خواهیم داشت. آموزش ها و مداخلات لازم برای دانش آموزان شناسایی شده دارای چاقی و اضافه وزن و همینطور لاغری در حال انجام می باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر عرضه آموزش های لازم به خانواده ها از جانب نیروهای آموزش دیده ما در سطوح مختلف، برای همه دانش آموزان یک کارنامه صادر می نماییم تا مشخص شود در نمیسال اول تحصیلی وضعیت جسمانی شان چگونه بوده است.




منبع:

1399/12/02
09:46:55
0.0 / 5
991
تگهای خبر: آثار , آموزش , ترجمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ