مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی مركزی:

سهم استان مركزی از رویدادهای فرهنگی و هنری ناچیز است

سهم استان مركزی از رویدادهای فرهنگی و هنری ناچیز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: سهم استان مرکزی در مقایسه با سایر استانها از رویدادهای مطبوعاتی، فرهنگی و هنری کشور ناچیز است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حجت السلام عباس دانشی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای ابوذر استان مرکزی در اراک، اظهار نمود: استان مرکزی باوجود اینکه خاستگاه خیلی از مفاخر، مشاهیر و هنرمندان است سهم ناچیزی در حوزه رویدادهای فرهنگی و هنری دارد و این مساله جای تأمل دارد.
وی اضافه کرد: استان مرکزی در خیلی از رویدادهای فرهنگی هنری نسبت به دیگر استان ها کشور حتی استان های کمتر برخوردار عقب مانده است. یکی از مصادیق این عقب افتادگی رویداد کتاب سال استان است. در حالیکه بعضی از استان ها دهمین دوره کتاب سال را برگزار کردند، استان مرکزی نخستین دوره را امسال پشت سر گذاشت.
وی افزود: در حوزه کتاب هم بعضی از استان ها بیست و یکمین سال نمایشگاه کتاب را در استان خودشان برگزار کردند در حالیکه استان مرکزی دهمین دوره را پشت سر گذاشته است. جشنواره مطبوعات را هم برخی استان ها سالیانه برگزار می کنند اما در این استان چند سالی متوقف شده است.
دانشی تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در گذشته در حوزه فرهنگ و هنر کم کاری و بی توجهی بوده است اما برای رفع نقصها در رویدادهای فرهنگی و هنری باید تلاش شود. اصلاً معنا ندارد و قابل قبول نیست استان که در کنار پایتخت قرار دارد، از استانی که عنوان محرومیت را یدک می کشد در حوزه رویدادهای فرهنگ و هنر عقب بماند یا حتی همگام باشد. در استان مرکزی ظرفیت های بالقوه و بسترهای خوبی وجود دارد که باید به فعلیت درآیند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: هر کاری که آمیخته با فرهنگ و عزم و اراده بسیج شود ماندگارتر می شود. جامعه مطبوعاتی استان مرکزی هم در بخش های مختلف باید مطالبه گری داشته باشد و در فعالیتهای رسانه ای مانند شخصیت ابوذر صراحت، شجاعت، امانتداری، پاکی و پایمردی را سر لوحه خود قرار دهند.

1399/11/30
18:16:47
0.0 / 5
1041
تگهای خبر: جشنواره , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ