رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

شناسایی ۲۴ مبتلای كرونای انگلیسی در كشور تا كنون

شناسایی ۲۴ مبتلای كرونای انگلیسی در كشور تا كنون

به گزارش پرسی بلاگ رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به شناسایی 24 مورد ثابت شده مبتلاشدن به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور، اظهار داشت: سفارش اکیدم آنست هر کس که علایم سرماخوردگی دارد، بعنوان کرونا فرض کرده و خودرا قرنطینه کند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر پیام طبرسی اظهار داشت: اوایل آذر ماه بود که مشخص شد، درصد زیادی از مبتلایان به کرونا در انگلیس، با گونه جهش یافته مبتلا شده اند. در ابتدا اهمیت اینگونه جدید از ویروس چندان مهم نبود، اما بعد به مرور زمان مشخص شد که اولا میزان انتقال اینگونه نسبت به گونه اصلی ووهان بیشتر است و دوم اینکه جوانان و نوجوانان را بیشتر درگیر می کند که این هم حائز اهمیت می باشد. برای اینکه این گروه های سنی در دنیا هدف واکسیناسیون هم نیستند و سوم اینکه متاسفانه مقداری مرگ و میرش هم از گونه اصلی بیشتر است که این مساله در دو سه هفته اخیر بیشتر مطرح گردیده است.
وی اضافه کرد: به هر حال ویروس مرز ندارد، مگر اینکه قرنطینه بسیار قوی داشته باشید، مانند آنچه که در چین دیده می شود. تا حالا در ایران ۲۴ نفر مبتلا به ویروس انگلیسی کرونا شناسایی شدند که متاسفانه دو نفرشان تا حالا فوت شده است. علایم این نوع ویروس هم مانند گونه اصلی کروناست، اما عوارض و مرگ و میرش مقداری نسبت به گونه اصلی بیشتر است.
طبرسی اظهار داشت: علایم این ویروس فرقی با کرونای اصلی ندارد، اما ممکنست شدت و سرعت پیشرفتش بیش از کرونای قبلی باشد. البته هنوز اطلاعات کافی و مطمئنی درباره اینگونه در دست نیست که بتوانیم اعلام نماییم و فعلا در این حد می توان اظهار داشت که یک گونه جهش یافته از کرونا شناسایی شده است. این آخرین جهش هم نخواهد بود و ویروس مدام در حال جهش است.
وی اضافه کرد: روز گذشته اعلام گردید که در ایران ویروسی که در خرداد و تیر ماه در گردش بود با ویروسی که در مهر و آبان شایع بود، به کل باهم فرق داشتند. به طوری که ویروسی که در خرداد و تیر ماه شایع بود، ویروس ووهان بود و ویروس مهر و آبان، ویروس ایتالیایی و جهش یافته اروپایی بود و بنا بر این هم میزان ابتلای خانوادگی هم یک دفعه بالا رفت. برای اینکه میزان واگیری آن بیشتر بود. به هر حال ویروس مدام در حال تغییر است. هم اکنون در آمریکا هم یک ویروس کالیفرنیا انتشار یافته که شاید سه ماه قبل یکی دو مورد بیشتر نبوده اما حالا در بعضی ایالات آمریکا مانند کالیفرنیا، ۳۵ درصد موارد با این ویروس جهش یافته گرفتار مبتلاشدن می شوند. راه بازداشتن این ویروس، فقط قطع زنجیره انتقال است.
وی افزود: ظاهرا میزان مرگ و میر در ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس اصلی بیشتر است. البته در بیمارستان هنوز تغییر مدلول داری ندیدیم، اما بیماران بستری هم از میان جوانان هستند و هم افراد مسن و هم افراد بدحال داریم. متاسفانه در ۱۰ تا ۱۵ روز اخیر بیماری شیب بالایی دارد که سبب شده هم مراجعه به اورژانس بیشتر شود و هم تعداد بستری ها افزایش یابد. این نشان میدهد که در وضعیت خطرناکی هستیم و اگر حالا رعایت نشود و جلویش گرفته نشود، ممکنست در اواخر اسفند ماه ما را گرفتار موج شدیدی کند. مانند موجی که در مهر و آبان داشتیم که مخل مسائل کشور می شود.
طبرسی با اعلان اینکه امسال مورد آنفلوآنزای ثابت شده ندیدیم، اظهار داشت: شاید مواردی بسیار محدود گزارش شده باشد، اما کماکان با توجه به این که شیب بیماری درحال بالا رفتن است، هر کس که علایم سرماخوردگی دارد، بعنوان کرونا فرض کرده و خودش را قرنطینه کند. برخی افراد را می بینیم که می گویند من سرما خوردگی داشتم، ۱۰ روز در خانه مانده و احتیاطی هم نکرده و مهمانی می رود و پس از ۱۰ روز که یکسری علایم شدیدتر می شود، متوجه می شود که کرونا دارد. حال در این ۱۰ روز به افراد خانواده انتقال داده و خودش هم استراحت کرده است. باید توجه کرد که درمان اصلی این بیماری استراحت است. بدین سبب سفارش اکیدم این است که اگر کسی علایم سرماخوردگی در خودش می بیند، حتی بسیار خفیف، خودش را قرنطینه کند تا سیر بیماری مشخص شود.
ادامه دارد



منبع:

1399/11/29
14:15:59
0.0 / 5
1179
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ