رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور خبر داد

برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران كشور همزمان با دهه فجر

برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران كشور همزمان با دهه فجر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور به صورت برخط و در بستر سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی کشور همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اطلاع داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در شرایط سالجاری و با عنایت به شیوع کرونا، برای نخستین بار المپیاد علمی دهیاران سراسر کشور به صورت مجازی از جانب مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی برگزار شد.

وی در مورد این المپیاد توضیح داد: ۲۰۷ نفر از دهیاران کشور که در آزمون های مکاتبه ای استان ها حائز بالاترین امتیاز شده بودند، موفق به حضور در چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور شدند که این میزان از مشارکت، در مقایسه با المپیادهای حضوری بسیار قابل توجه بوده است.

وی افزود: این آزمون مشتمل بر ۱۰۰ سوال در سرفصل های قوانین و مقررات دهیاری ها، اقتصاد روستایی، گردشگری روستایی، قوانین و مقررات مالی دهیاری و شوراها، اصول و مبانی بهداشت روستایی، ضوابط و مقررات فنی و عمرانی، مدیریت بحران بوده است.

جمالی نژاد در ادامه ضمن قدردانی از زحمات استانداری ها و دهیاران پرتلاشی که در آزمون های استانی و ملی، حضور و مشارکت فعال و موثر داشته اند، اعلام نمود که برای تمامی افرادی که بالاتر از ۶۰ امتیاز را کسب نموده اند طبق دستورالعمل های ابلاغی، گواهی حضور در دوره های آموزشی صادرمی شود و از دهیاران برتر المپیاد به نحو شایسته در سطوح محلی، منطقه ای و ملی از دهیاران تقدیر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به وظایف و ماموریتهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در زمینه آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اظهار داشت: مبحث مهم آموزش در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود برای ارتقاء سطح دانش شغلی و علمی کارکنان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بایستی تلاش شود.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جمالی نژاد افزود: تابحال سه دوره المپیاد علمی ملی برای دهیاران کشور به صورت حضوری برگزار شده است و این المپیاد، نخستین تجربه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در زمینه برگزاری آزمون مجازی برای دهیاری ها بوده است.





منبع:

1399/11/21
20:58:10
0.0 / 5
1064
تگهای خبر: آموزش , شهرداری , قوانین
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ