با حضور علی مطهری؛

كتاب اقتصاد تطبیقی رونمایی گردید

كتاب اقتصاد تطبیقی رونمایی گردید

به گزارش پرسی بلاگ مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد تطبیقی شامل مباحث اقتصادی مدنظر شهیدمطهری با حضور فرزند وی برگزار گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مراسم یکصد و یکمین زادروز علامه شهید مرتضی مطهری و رونمایی از کتاب «اقتصاد تطبیقی»، همرمان با فرارسیدن دهه فجر روز گذشته دوشنبه ۱۳ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار گردید.
علی مطهری فرزند شهید مطهری در این مراسم، برگزاری این گونه جلسات را برای یادآوری شخصیت های علمی - فکری و انقلابی، مفید دانست و اظهار داشت: هر مقدار و به هر بهانه ای چنین تجلیل هایی انجام می شود، بسیار پسندیده است.
وی اضافه کرد: شهید مطهری نخستین روحانی شهیدی در انقلاب بودند که حضرت امام در پیامی استثنایی در مورد ایشان فرمودند مطهری پاره تن من بود و عبارات متفکر، فیلسوف و فقیه عالی مقام را در مورد ایشان به کار بردند. حضرت امام ۲ روز در مسجد فیضیه برای ایشان به سوک نشستند و در نخستین و دومین سالگرد شهادت ایشان، پیام تسلیت صادر کردند. امام تاکید داشتند نام شهید مطهری باید زنده بماند و مهم تر از آن، اندیشه و تفکرشان باید زنده بماند.
مطهری اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند «آثار ایشان "بی استثنا" خوب است و من شخص دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم آثارش بدون استثنا قابل استفاده می باشد و من به دانشجویان و روشنفکران متعهد سفارش می کنم نگذارند آثار این استاد عزیز با دسیسه های غیراسلامی فراموش شود». رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی در مورد ایشان دارند و فرمودند آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است.
فرزند شهید مطهری در انتها ضمن اشاره به کتاب «اقتصاد تطبیقی» اظهار داشت: این کتاب مشتمل بر مباحثی است که طی ۲۷ جلسه توسط استاد شهید آیت الله مطهری و برخی از اقتصاددانان در فاصله زمانی شهریور ۵۷ تا اردیبهشت ۵۸ ایراد شده است. در این جلسات متن کتاب «تاریخ عقاید اقتصادی» تألیف ۲ اقتصاددان فرانسوی، توسط یکی از حاضران گزارش شده و سپس استاد مطهری نظرشان را درباره مباحث مطرح شده با عنایت به اصول و مبانی اسلامی عرضه می دادند. این جلسات تا ۳ روز پیش از شهادت ایشان ادامه داشت و باوجود مسئولیت سنگین ایشان در اوایل انقلاب این کار تعطیل نشد چونکه کشور برای آینده نیازمند یک طرح اقتصادی قوی بود.

1399/11/14
11:57:06
0.0 / 5
1424
تگهای خبر: آثار , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ