با عنوان كهكشان نیستی

رمانی مستند با محتوای زندگی آیت الله سیدعلی قاضی منتشر گردید

رمانی مستند با محتوای زندگی آیت الله سیدعلی قاضی منتشر گردید

چاپ چهارم رمان کهکشان نیستی رمانی مستند برمبنای زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی نوشته محمدهادی اصفهانی توسط انتشارات فیض فروزان منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مرحوم آیت الله سید علی قاضی طَباطَبایی (۱۲۴۸ تا ۱۳۲۵ ش)، عارف، و استاد اخلاق اهل تبریز بود که در حوزه علمیه نجف در قرن چهاردهم قمری حضور داشت. خیلی از برجسته ترین علما، فقها، مراجع تقلید و عرفای معاصر در مکتب اخلاقی او حضور داشتند. از برجسته ترین شاگردان او می توان به آیات محمدتقی بهجت، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، سیدهاشم حداد اشاره نمود. این چهره تابناک جهان اسلام که علاقه بسیاری نیز به «مثنوی معنوی» ملای روم داشت، در هشتم بهمن ۱۳۲۵ در نجف جان به جان آفرین تسلیم کرد و در وادی السلام به خاک سپرده شد.
«کهکشان نیستی» نام رمانی است که برمبنای حیات ۸۱ ساله آیت الحق سید علی قاضی طباطبایی توسط محمد هادی اصفهانی در شهر نجف اشرف به رشته تحریر آمده است. نویسنده اهتمام کرده تا زندگی آیت الله سیدعلی قاضی را ازبدو ورود به نجف و آشنایی ایشان با اساتیدشان و همین طور نحوه تربیت و سیر و سلوک و تربیت شاگردان را بطور مستند داستانی به رشته تحریر درآورده و به تصویر کشد. تا حالا چهار دوره این کتاب تجدید شده است.

قسمتی از وصیتنامه آیت الله قاضی چنین است: «نماز را بازاری نکنید، اول وقت به جا بیاورید با خضوع و خشوع! اگر نماز را حفظ کردید، همه چیزتان محفوظ می ماند و تسبیحه صدیقه کبری سلام الله علیها و آیه الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود؛ واجبات است و در مستحبات تعزیه داری و زیارت حضرت سیدالشهداء مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هیچ گاه حق آن بزرگوار ادا نمی گردد و اگر هفتگی ممکن نشد، دهه اول محرم ترک نشود.»

1399/11/08
23:23:08
0.0 / 5
955
تگهای خبر: بازار , خدمات , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ