بررسی بیشتر رابطه بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و لطمه دیدن كلیه

بررسی بیشتر رابطه بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و لطمه دیدن كلیه

پژوهشگران در مطالعه ای به بررسی بیشتر رابطه بین قرار گرفتن در معرض نور خورشید و لطمه دیدن کلیه پرداختند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه جدید به فهم بیشتری در مورد چگونگی این مساله دست پیدا کردند که قرار گرفتن پوست در معرض اشعه فرابنفش (UV) می تواند علایم بالینی در بیماریهای خود ایمنی مانند لوپوس را تشدید کند.
لوپوس بیماری خودایمنی است که سبب التهاب در مفاصل، پوست، کلیه ها، مغز، قلب و ریه ها می شود و بر اثر آن سیستم ایمنی به بافتهای خود لطمه میزند.
تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته تایید کرده است که در حداکثر 80 درصد بیماران مبتلا به لوپوس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند موجب التهاب موضعی پوست و التهابات سیستمیک همچون بیماری کلیه شود. هرچند، در مورد سازوکارهای اساسی که این روند را هدایت می کند اطلاعات کافی وجود ندارد.
پژوهشگران بمنظور تعیین چگونگی تاثیر اشعه فرابنفش در بروز التهاب کلیه به بررسی نقش نوتروفیل ها پرداختند. نوتروفیلها نوعی گلبول سفید هستند که به میزان زیادی در بدن یافت می شود و بعنوان نخستین پاسخ دهنده به هر نوع التهاب عمل می کند و با لطمه بافت پوست و کلیه در بیماران لوپوس مرتبط می باشد.
در این مطالعه، پژوهشگران در مقاطع زمانی مختلف وجود نشانگرهای التهاب و لطمه در پوست، خون و کلیه موشها را بعد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش بررسی کردند. آنان توانستند در این مطالعه نشان دهند که نوتروفیل ها نه فقط به بافت پوست قرار گرفته در معرض اشعه ماورا بنفش نفوذ می کند بلکه در سیستم گردش خون پراکنده می شود و به کلیه ها نیز می رسد.
پژوهشگران اظهار داشتند: یک زیرمجموعه از این نوتروفیل ها که تصور می شود بیشتر لطمه زننده هستند ابتدا به بافت پوستی که در معرض اشعه فرابنفش قرار گرفته نفوذ کرده و سپس وارد کلیه می شود.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از هندوستان تایمز، پژوهشگران دریافتند که قرار گرفتن پوست در معرض اشعه فرابنفش موجب تحریک فرآیندهای التهابی و لطمه در کلیه حتی در موش های سالم و طبیعی می شود.



1399/11/03
13:33:35
0.0 / 5
1054
تگهای خبر: بیماری , سیستم , هدایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ