به قلم یك متخصص پزشكی قانونی

رمان ساكن خیابان بهشت راوی لطمه های اجتماعی زنان شد

رمان ساكن خیابان بهشت راوی لطمه های اجتماعی زنان شد

پرسی بلاگ: مریم رجبی (داستان نویس و منتقد) تجربیات خودرا بعنوان پزشک قانونی در قالب رمانی تحت عنوان ساکن خیابان بهشت توسط نشر هیلا وارد بازار کتاب کرده است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، داستان مراجعان پزشکی قانونی فارغ از روایت داستانی، موضوعی تحلیلی–روانشناختی است. بتازگی مریم رجبی (داستان نویس و منتقد) تجربیات خودرا بعنوان پزشک قانونی در قالب رمانی تحت عنوان «ساکن خیابان بهشت» توسط نشر هیلا وارد بازار کتاب کرده است. رجبی در اولین رمان خود که برگرفته از تجربیات چند ساله وی در پزشکی قانونی می باشد به روایت داستانی لطمه های اجتماعی زنان پرداخته است.
او که پیش تر داستان های کوتاهی را دراین زمینه نوشته است، توضیح داد: «به طور کلی ما با موضوعاتی عمومی آشنا هستیم، اما مراجعان به پزشکی قانونی مصائب و مشکلاتی را پشت سر می گذارند که از دید اغلب ما پنهان است. در این رمان داستان فردی را روایت کرده ام که خود در پزشکی قانونی مشغول به کار است و در زندگی شخصی اش گرفتار مشکلاتی است. در عین حال او شاهد و ناظر مسائلی از زندگی های مختلف است. رمان در ۱۶ فصل به بیان داستانی این موضوعات قابل بحث می پردازد.»
وی در ادامه اظهار داشت: «در انتخاب روایت ها تلاش نموده ام لطمه های مختلف و مشکلات دختران نوجوان، زنان جوان و زنان میانسال را روایت کنم.»
در قسمتی از این کتاب می خوانیم: «قاضی موسوی ایستاده روی پله و منتظر است من و سرهنگ برویم پایین. می رویم. زیرزمین بوی میوه‌ی گندیده می دهد. جنازه درست وسط زیرزمین بین زمین و آسمان آویزان است. شال قرمز گلدار، گردنش را تنگ در خود گرفته و گردنش کج ایستاده و چشمهای وغ زده اش ثابت مانده. دوروبرش پُر است از سبدهای پلاستیکی میوه. برادرش گفته بود که دست فروشی می کنند و روی چرخ تحافی، میوه‌ی تابستانی می فروشند. سبدها خالی اند. پس لابد همه میوه ها را فروخته اند و سود خوبی کرده اند. کاش اینطور باشد. چند سبد خالی هم زیر پای جنازه است که حتما پایش را گذاشته روی آنها و بالا رفته. لعنت به این گرما باشد. سوزش دستم آغاز می شود. آخر کدام آدم عاقلی درست وسط گرمای کشنده مرداد ماه تهران خودش را حلق آویز می کند که این طور عطش بیندازد به جان ما و زخم دستم را باردیگر جریحه دار کند؟»
لازم به ذکر است این کتاب در ۱۹۰ صفحه و با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1399/11/01
22:32:38
0.0 / 5
1017
تگهای خبر: اجتماعی , بازار , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ