محیط زیست تهران:

تمساح مركز خرید غرب تهران غیر بومی است

تمساح مركز خرید غرب تهران غیر بومی است

درپی رسانه ای شدن خبر نگهداری از یک تمساح در حوضچه کوچکی در مرکز خرید اپال در غرب تهران و بازدید اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از شرایط این گونه، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران اظهار داشت: گونه خزنده نگهداری شده در مرکز خرید غرب تهران تمساح «کیمن» است و برای نمایش در حوضچه ای در این مجتمع قرار داده شده و قابل فروش نیست.



محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: بر طبق بررسی های انجام شده دریافتیم که این تمساح متعلق به یک شرکت است که مجوز واردات گونه های خزندگان را از سازمان حفاظت محیط زیست دارد.

به گفته وی، این تمساح کیمن از قاره آمریکا و کشور برزیل به صورت قانونی وارد ایران شده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا جایگاه نگهداری اینگونه از وسعت کافی برخوردار است، اظهار نمود: رشد اینگونه در طبیعت حداکثر به ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می رسد و تا حالا به حداکثر رشد خود رسیده است بدین سبب کوچک بودن اندازه اینگونه و کم تحرکی آن سبب شده که فضای درنظر گرفته شده برای آن مناسب باشد.

وی افزود: به سبب وارداتی بودن این گونه، شرایط نگهداری آن نیز از طرف کشور مبدا مشخص می شود. آنچه اهمیت دارد نگهداری این تمساح در دمای مناسب می باشد چونکه این حیوان خونسرد است و اگر دما بیش از اندازه کاهش پیدا کند می تواند حتی موجب تلف شدن آن نیز شود.

کرمی در آخر با اشاره به اینکه شرایط نگهداری و نمایش این تمساح مناسب می باشد، اظهار داشت: وظیفه تغذیه اینگونه نیز برعهده کسی است که حالا آنرا در اختیار دارد.




1399/10/22
13:46:49
0.0 / 5
1175
تگهای خبر: خرید , شركت , فروش , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ