رئیس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج:

شمار قربانیان كرونا در استان كهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

شمار قربانیان كرونا در استان كهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به 403 نفر اطلاع داد و اظهار داشت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 هم استانی بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا جان خویش را از دست دادند.


دکتر پرویز یزدانپناه اضافه کرد: الان ۱۶۵ بیمار در بیمارستان های کرونائی استان بستری هستند که ۷۴ بیمار مبتلای قطعی هستند و از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهار نمود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونائی کهگیلویه و بویراحمد تا حالا ۲۱۱۴۶ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد: از ۳۹۹ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست های pcr و سریع بودند حدود ۳۲ درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده و دنا می باشند.
یزدان پناه عنوان کرد: در ضمن مدت ۱۱ماه شیوع ویروس کرونا مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش به سزایی در کنترل بیماری داشته اند و از این پس نیز تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می شود.
وی افزود: تمام شهرهای استان های مجاور استان (فارس، اصفهان و خوزستان) در وضعیت زرد هستند ولی شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه در وضعیت نارنجی باقی مانده اند و باتوجه به افزایش تجمعات امید به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد کم رنگ شده است.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد: متاسفانه عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت شیوه های بهداشتی در میان بعضی از افراد و افزایش تجمعات از عوامل خطر افزایش شیوع بیماری در استان است که می طلبد شهروندان بدون استفاده از ماسک جایی نروند، به جز برحسب ضرورت از منزل خارج نشوند، فاصله فیزیکی را رعایت نمایند و از حضور در مکان های پرخطر اجتناب کنند تا شاهد کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر به این ویروس نوپدید و خطرناک باشیم.



1399/10/11
01:15:17
0.0 / 5
1145
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری , سلول
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ