در نشست خبری چهارمین دوره بازی های جدی مطرح شد

تولید بازی های آموزشی ازطریق شاد

تولید بازی های آموزشی ازطریق شاد

پرسی بلاگ: نشست خبری چهارمین دوره بازی های جدی (هکاتون) امروز یکم دی ماه به صورت مجازی اجرا شد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، بازی های جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازی های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، تبلیغات، درمان و سایر اهداف جدی یاری می کنند. رویداد جایزه بازی های جدی هر ساله در امتداد تحقیق، تولید و ترویج بازی های جدی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری انجام می شود. رویداد جامع جایزه بازی های جدی، در چهارمین دوره خود تلاش می کند تا با برگزاری سه رویداد جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازی های جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بازی های جدی ۱۳۹۹، زیرساخت های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش ازپیش بازی های جدی در کشور فراهم و حلقه های توسعه را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری سازی محصولات موجود در صنعت تقویت کند. بخش هکاتون بازی های جدی در تاریخ های ۱۹ الی ۲۱ آذرماه به صورت آنلاین برگزار می گردد و همین طور سمپوزیوم بازی های جدی مورخ ۳ دی ماه و فینال جشنواره بازی جدی سال و اختتامیه ۴ دی ماه خواهد بود. حامد نصیری معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و دبیر جایزه بازی های جدی در نشست خبری چهارمین دوره جایزه بازی جدی، به صورت مجازی درباره مشکلات تجاری سازی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: باتوجه به مشکلاتی که در کشور برای تجاری سازی بازی های کامپیوتری داریم، اما باید کوشش کرد بوسیله سرمایه گذاری به بحث تجاری سازی هم توجه ویژه داشته باشیم. او درباره همکاری بنیاد با سازمان های فرهنگی و در رابطه با کودکان و نوجوانان درباره تولید بازی های جدی و آموزشی، اشاره کرد: درباره به کارگیری بازی بومی با همکاری آموزش و پرورش بوسیله برنامه شاد و کانون پرورش فکری توانسته ایم تا درباره بازی های جدی و آموزشی فعالیت ثمربخشی را داشته باشیم. نصیری درباره بازی های در این فستیوال اظهار داشت: از ۲۹ آذرماه بازی ها شروع شده و هنوز برندگان کاملاً مشخص و اعلام نشده است، تا در روز اختتامیه برندگان را اعلام نماییم. البته پس از اختتام داوری ۷۵ بازی ارسال شده به بخش جشنواره بازی جدی سال، به ترتیب حروف الفبا ۶ بازی «تکاپو» با موضوع سبک زندگی، بازی «راز متان» با موضوع مدیریت مصرف انرژی، بازی «ری اکشن» با موضوع مدیریت شیوع کرونا، بازی های «سردار» و «فیروزه» با موضوع گردشگری، و بازی «ویلکا» با موضوع توانبخشی بعنوان فینالیست های این بخش انتخاب شدند. همین طور این رویداد در مجموع بیش از ۲۰ میلیون تومان جایزه به مقالات منتخب در این بخش تعلق خواهد گرفت و مقالات پذیرفته شده برای نمایه سازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore ارسال خواهد شد.


منبع:

1399/10/01
14:14:19
5.0 / 5
1177
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ