توسط انتشارات سروش؛

طلای سرخ برای بار دوم به كتابفروشی ها آمد

طلای سرخ برای بار دوم به كتابفروشی ها آمد

به گزارش پرسی بلاگ ترجمه کتاب طلای سرخ نوشته عبدالوهاب شعرانی شامل گزارش و معرفی اندیشه های محی الدین ابن عربی عارف مسلمان در فتوحات مکیّه، توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «طلای سرخ؛ گزارشی از اندیشه های عارف نامدار، ابن عربی در فتوحات مکیّه» نوشته عبدالوهاب شعرانی با ترجمه احمد خالدی اخیرا توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است.
این کتاب دربرگیرنده گزارشی از اندیشه های ابن عربی در اثر معروفش «فتوحات مکیّه» است. عبدالوهاب شعرانی در این کتاب کوشیده تصویر روشنی از مطالب و سرفصل های فتوحات مکّیّه و حساسیت های فکری ابن عربی در آن به دست دهد.
مترجم «طلای سرخ» استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران است و این ترجمه خویش را برپایه فصل بندی های شش گانه کتاب فتوحات تنظیم کرده است.
«در معارف»، «در معاملات»، «در اموال»، «در منازل»، «در منازلات» و «در مقامات» عناوین ۶ فصل این کتاب هستند. در نتیجه ۵۶۰ باب فتوحات مکیه بدین سان تشریح شده اند. باب ۵۵۹ کتاب هم چکیده ای از کلیه باب های فتوحات مکیه ابن عربی است.
در بخشی از این کتاب آمده است:
«وَ آتَیناهُ الحِکمَهَ وَ فَصلَ الخِطابِ» ص، ۲۰ «او [داوود (ع)] را حکمت [در عمل] و فصاحت در سخن عطا کردیم.» «حکمت» علم و آگاهی به یک معلوم خاص و مشخّص (علم تفصیلی) است. به هر علمی که چنین باشد، حکمت اطلاق می شود. حکمت (از نظر ادبی) صفتی است که خبر (محکوم بها) واقع می شود و مبتدا (محکوم علیها) واقع نمی گردد. [لازم به ذکر است که] به دهنه اسب که با آن، اسب را کنترل می کنند، «حَکَمَه» گفته می شود.
چاپ دوم این کتاب با ۶۴۶ صفحه، شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1399/09/25
12:24:24
5.0 / 5
1182
تگهای خبر: ترجمه , صنعت , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ