دوشنبه هفته آینده؛

ملك گرسنه در شهر كتاب بررسی می شود

ملك گرسنه در شهر كتاب بررسی می شود

رمان ملک گرسنه نوشته نهال تجدد روز دوشنبه ۲۴ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رمان «ملک گرسنه» نوشته نهال تجدید اخیرا توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده و بناست روز دوشنبه ۲۴ آذر در چارچوب جلسه ویژه شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
این کتاب حکایت کودکی شمس است و ترک خانواده، جابه جایی و یک جا نماندن، بستگی با مشایخ هم روزگار و گسستگی از آنان، و سرانجام برخورد و آمیختن او با مولانا. حکایت کیمیایی است که بر مولانای واعظ و فقیه می ریزد و از او عارف و شاعر می آفریند. حکایت ربودن مولانا از «چنگال قومی ناهموار» و ستیز با آنان است، حکایت طالبی است که مطلوب می شود...
در ادامه داستان، شمس از مولانای خام، شاعری پخته می سازد و به این بسنده نمی نماید. قونیه را ترک می گوید تا مولانا را به «آتش» کشد، شمس می رود، مولانا نی نیستان می شود، خود شمس می شود و از جدایی ها حکایت می کند. بعد از عارف جان سوخته و در جست وجوی مولانا نهال تجدد این دفعه بر مبنای مقالات شمس تبریزی، تقویم شمس را با کلام خود او می نویسد.
نشست نقد و بررسی این کتاب با حضور و سخنرانی ایرج شهبازی و فرشته نوبخت همراه می باشد.
این برنامه روز دوشنبه ۲۴ آذر از ساعت ۱۱ بامداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به صورت زنده از حساب کاربری اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcitycc پخش می شود.


منبع:

1399/09/18
17:49:37
5.0 / 5
933
تگهای خبر: بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ