جزئیات غیرحضوری شدن ۵ خدمت جدید تأمین اجتماعی از امروز

جزئیات غیرحضوری شدن ۵ خدمت جدید تأمین اجتماعی از امروز

به گزارش پرسی بلاگ رئیس مركز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی به اعلام جزئیات پنج خدمت جدید سازمان تأمین اجتماعی كه از این پس در چارچوب طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری عرضه می شوند، پرداخت.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، علی اکبر ربیع زاده در نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که بامداد امروز برگزار گردید در اینباره اظهار نمود: اصول و راهنمای بهبود عرضه خدمات مانند اصلاح سرویس ها با رویکرد مشتری محوری مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همکاران ما در سامانه تلفنی ۱۴۲۰ پاسخگوی سوالات مردم هستند و می توانند هرجا لازم بود راهنمایی لازم را دریافت نمایند.
به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی همچون طرح هایی هستند که از امروز به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان و کارفرمایان عرضه می شوند.
ربیع زاده به اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور اظهار داشت: سالانه قریب به ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می شود و همچون دستاوردهای غیرحضوری شدن این طرح کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان و همینطور کارگاه ها به سبب استفاده از یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحساب های صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری در مورد مفاصاحساب ها و اصالت سنجی آنهاست.
وی ضمن اشاره به اینکه سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه ای را دومین و سومین خدمت هستند اظهار داشت: مشتری به صورت متوسط بیشتر از یک روز معطل می شده اما در این مدل مستمری بگیر درخواست غیر حضوری می دهد، گواهی وضعیت دریافت می کند و بعد می تواند آنرا رمزگذاری شده به هرجا خواست عرضه نماید.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی مزیت های دیجیتالی شدن این خدمت را برشمرد و اظهار داشت: حذف سالانه ۵۰۰ هزار رجوع فرد سالمند به شعب، حذف سالانه حدود ۴۰۰ هزار رجوع نیروی کار به شعب، پیشگیری از هدررفت یک میلیون نفر-ساعت نیروی کار، پیشبینی آزادسازی ۹۰ هزار نفر ساعت وقت پرسنل شعب، حذف کاغذ و هزینه چاپ، نگه داری و گردش یک میلیون سند از جریان عرضه خدمت و افزایش روانی و اعتبار اسناد و حذف کامل امکان جعل استعلام ها همچون مزیت هاست.
ربیع زاده سرویس چهارم غیرحضوری شده را سرویس تکمیل سوابق کسری از ماه دانست و اظهار داشت: هفت ایستگاه کاری باید طی می شد تا این خدمت عرضه شود؛ اما حالا این فرآیند غیرحضوری انجام می شود. پیشبینی کردیم حدود ۵۰۰ هزار متقاضی از این سرویس استفاده کنند و یک میلیون نفر ساعت از وقت نیروی کار ذخیره شود. همینطور ۱۵۰هزار نفر ساعت وقت پرسنل ذخیره و یک میلیون سند کاغذی حذف می شود.
وی ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی را سرویس بعدی غیرحضوری شده دانست و اظهار داشت: حذف اجبار رجوع بیمه شده نیروی کار به شعب سازمان به دنبال عرضه این خدمت دستاورد مهمی است که از این پس محقق می شود.



1399/09/03
13:52:13
5.0 / 5
1476
تگهای خبر: اجتماعی , الكترونیكی , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ