ابلاغ دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشكی

ابلاغ دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشكی

به گزارش پرسی بلاگ رییس اداره مهندسی و نگهداری اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت نحوه رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشكی و ضوابط مربوط به آنرا شرح داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، نسیم تربتی با اشاره به تدوین دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشكی، اظهار داشت: با عنایت به اینكه حوزه تجهیزات پزشكی وسیع بوده و این تجهیزات در كلاس های خطر متفاوت طبقه بندی می شوند و از آنجایی كه مسئولین فنی حوزه تجهیزات پزشكی باید بر حسن اجرای ضوابط و مقررات حوزه تجهیزات پزشكی در واحدهای تولیدكننده، واردكننده و توزیع كننده، نظارت خوبی داشته باشند، دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی با هدف تعیین حداقل الزامات مربوط به هر یك از حوزه های تجهیزات پزشكی از جانب اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ گردید.
وی ادامه داد: این دستورالعمل درباره تمام مسئولین فنی تجهیزات پزشكی كه متقاضی فعالیت در واحدهای تولیدكننده، واردكننده و توزیع كننده هستند، به كار می آید. باید توجه كرد كه این رتبه بندی به شكلی میزان دانش، تجربه و توانمندی مسئول فنی در حوزه تجهیزات پزشكی را نشان داده است و بر مبنای میزان امتیازی كه مسئول فنی كسب كرده است، رتبه ای كسب خواهد نمود.
تربتی با اشاره به اینكه این رتبه بندی ها شامل خبره، ارشد، یك، 2 و 3هستند، اظهار داشت: اگر مسئول فنی بخواهد رتبه خبره را دریافت كند، باید ۱۵۰ امتیاز دریافت كند. همینطور برای گرفتن رتبه ارشد به ۱۲۰ امتیاز، رتبه یك به ۸۰ امتیاز، رتبه دو به ۵۰ امتیاز و رتبه سه به ۳۰ امتیاز نیاز دارد.
تربتی حداكثر امتیاز قابل كسب توسط مسئول فنی را ۲۷۰ امتیاز عنوان نمود و اظهار داشت: همینطور رتبه های تعیین شده حداكثر سه سال اعتبار دارند، اما اعتبار رتبه خبره دائمی خواهد بود.
وی با اشاره به اینكه رتبه مسئول فنی بر مبنای امتیازهای كسب شده در چهار شاخص مشخص می شود، اظهار داشت: نخستین شاخص مورد توجه، مقطع تحصیلی است كه طبق این دستورالعمل مقطع لیسانس دارای ۳۰ امتیاز، كارشناسی ارشد دارای ۵۰ امتیاز و دكتری دارای ۹۰ امتیاز خواهد بود. شاخص دوم هم گذراندن دوره های آموزشی است كه بر طبق این دستورالعمل حداكثر قابل تخصیص در این شاخص ۴۰ امتیاز بوده و هر یك از دوره های آموزشی و امتیازات مربوط به آن هر سال از جانب اداره كل تجهیزات پزشكی تدوین و ابلاغ می گردد.
به نقل از وبدا، تربتی افزود: شاخص سوم هم ثبت اختراع مرتبط بوده كه بر مبنای آن، هر ثبت اختراع مرتبط ۱۰ امتیاز خواهد بود و حداكثر امتیاز قابل تخصیص در این شاخص هم ۴۰ امتیاز است. چهارمین شاخص كسب امتیاز، سوابق شغلی مرتبط می باشد به این صورت كه سنوات شغلی یك تا سه سال ۱۰ امتیاز، سه تا پنج سال ۳۰ امتیاز، پنج تا هفت سال ۶۰ امتیاز، هفت تا ۱۰ سال ۸۰ امتیاز و ۱۰ تا ۱۵ سال ۱۰۰ امتیاز به همراه دارد. معیار پذیرش سنوات شغلی هم بر مبنای سابقه بیمه بوده و حداكثر امتیاز آن ۱۰۰ امتیاز است.
رییس اداره مهندسی و نگهداری اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت با اشاره به اینكه هر گونه اظهارنظر خلاف واقع و عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغ از جانب مسئول فنی، منجر به لغو رتبه او می شود، اظهار داشت: با عنایت به اینكه مسئول فنی رابط میان اداره كل و محل اشتغالش است، در صورت عدم مبادرت به موقع و مؤثر از جانب مسئول فنی در حوزه های مختلف همچون پیگیری اطلاعیه ها، فراخوان ها، رفع نقصها پرونده، رسیدگی به شكایات و...، اداره كل تجهیزات پزشكی می تواند نسبت به لغو و یا تقلیل رتبه مسئول فنی اقدام نماید.




1397/10/29
14:58:01
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: آموزش , تولید , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ