موالی زاده مطرح كرد؛

كنترل بیماری كرونا احتیاج به تقویت فرهنگ عمومی دارد

كنترل بیماری كرونا احتیاج به تقویت فرهنگ عمومی دارد

به گزارش پرسی بلاگ دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور اظهار داشت: در شرایط ویژه فعلی و برای مقابله با ابعاد مخرب بیماری كرونا، نیاز جدی به تقویت فرهنگ عمومی كشور داریم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سید محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی در حاشیه سفر به استان اصفهان به مناسبت هفته فرهنگ عمومی اظهار داشت: پایه و اساس شکل گیری شورای فرهنگ عمومی، نیازجامعه به بهره گیری از آموزه های فرهنگی اسلام ناب محمدی(ص) و این کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که فرمودند «اصلاح فرهنگ عمومی مهمترین کار است و این کار محور کارهای دیگر است.»
وی ضمن بیان این که این شورا برای تقویت فرهنگ عمومی کشور در مقاطع مختلف بر مبنای نیازهای جامعه اسناد و برنامه های فرهنگی متناسبی را تهیه می کند، اضافه کرد: یکی از مهمترین فعالیتهای اخیر این شورا تهیه سند ارتقای فرهنگ مسئولیت فردی و اجتماعی برای مقابله با ابعاد بیماری کرونا (کووید ۱۹) است که با مشارکت و حمایت اعضای کارگروه ملی و استانی بعد از تدوین به مرحله اجرا رسیده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی درباره اهم فعالیتهای شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: در شورا اسناد بسیاری تدوین می شود و به صورت ۱۵ سرفصل به دستگاه ها و سایر استان ها برای گفتمان سازی مشترک ابلاغ می شود. همچون این اسناد می توان به سند ترویج کتاب و کتابخوانی، ترویج ورزش همگانی، ارتقای فرهنگ کار و مهارت آموزی، فرهنگ توانمندسازی مددجویان، فرهنگ مصرف بهینه آب، ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ارتقای فرهنگ سلامت اشاره نمود.
موالی زاده طی سفر یک روزه به استان اصفهان ضمن حضور درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان و ملاقات با آیت الله ناصری، از نمایشگاه مهدویت و آینده پژوهی بازدید و در برنامه زنده «گفت وگوی هفته» شبکه سیمای اصفهان حضور پیدا کرد.


منبع:

1399/08/13
13:00:04
5.0 / 5
1556
تگهای خبر: اجتماعی , بیماری , كتاب , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ