مرزبانی مرجع امنیت را حاكمیت تلقی می كند

مرزبانی مرجع امنیت را حاكمیت تلقی می كند

به گزارش پرسی بلاگ فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: مرزبانی مرجع امنیت را حاكمیت قلمداد می كند، بنابراین برای مرزبانی حراست و پاسداری از سرحدات كشور مهم تلقی می شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سردار " احمد علی گودرزی" در همایش ملی ابعاد نظری و کاربردی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی دانشگاه فردوسی مشهد به صورت ویدئو کنفرانس، تصریح کرد: امنیت ملی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بحث های موجود در هر کشور است که به صورت کلی به شیوه حفاظت از ارزش های یک ملت و پیشگیری از صدمه رسیدن به آن ارزش ها بحث می کند.
وی با اشاره به یکی از وظایف مهم مرزبانی "استیفای حقوق مرزنشینان و دولت" اضافه کرد: مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت قلمداد می کند بنابراین برای مرزبانی حراست و پاسداری از سرحدات کشور بسیار مهم تلقی می شود.
سردار گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: مرزبانی با پیوند و مشارکت منافع مرزنشینان با مرز و توسعه مناطق مرزی تلاش می کند مرزنشینان را به شکلی به مقوله امنیت وارد و امنیت را نهادینه کند.
وی امنیت و توسعه در آمایش مناطق مرزی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار داشت: آمایش سرزمین در حقیقت پیش نیاز برنامه ریزی برای توسعه پایدار بوده و تأمین امنیت برای توسعه است و در مرحله بعد این توسعه است که بر روی امنیت اثرگذار است.
این مقام ارشد در مرزبانی ناجا با اشاره به نقش موثر مرزنشینان در تأمین امنیت مرزها خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به امنیت و دفاع از کشور و توسعه پایدار در مناطق مرزی بعنوان برنامه ای امید بخش می تواند برای تحقق توسعه پایدار و امن در مناطق مرزی تلقی شود.
سردارگودرزی با تاکید بر رویکرد دفاعی، نظامی، امنیتی، انتظامی و اجتماعی در مرزبانی عنوان کرد: مناطقی پایدار هستند که با دفاع از خود پایدار مانده و در حال توسعه هستند.
طبق گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تهدیدات پیرامونی کشورمان تصریح کرد: توسعه پایدار در فضاهای مناطق مرزی زمانی تحقق پیدا می کند که آن فضاها از امنیت کافی برای سکونت و فعالیت برخوردار باشند از سویی توجه به مناطق مرزی مورد تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای "مدظله العالی" است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد.




منبع:

1399/08/08
14:32:39
5.0 / 5
1610
تگهای خبر: اجتماعی , پلیس , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ