كاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق كشور

كاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق كشور

به گزارش پرسی بلاگ مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر از كاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق اطلاع داد.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۲۲ شهریور) در بعضی مناطق استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب هرمزگان، برخی مناطق فارس، دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان و غرب اصفهان بخصوص طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود.

وی افزود: فردا و پس فردا (۲۳ و ۲۴ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و در بعضی مناطق گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات جنوب فارس، کهگیلویه و بویر احمد و غرب هرمزگان بخصوص در ساعات بعد ازظهر رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی این مدت در بعضی مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می دهد، اظهارکرد: روز سه شنبه (۲۵ شهریور) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هم رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) همراه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران و وزش باد همراه با کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا پیشبینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر طی این مدت مواج است، اظهار داشت: در دامنه های شمالی البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی هم رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

ضیاییان افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه (۲۶ شهریور) وزش باد در نوار شرقی تشدید و در منطقه زابل خیزش گرد و خاک پیشبینی می شود.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ شهریور) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۴ شهریور) هم صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.





منبع:

1399/06/22
12:50:50
5.0 / 5
2106
تگهای خبر: هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ