توسط نشر ماهی؛

ترجمه احمد كسایی پور از مزرعه حیوانات به چاپ بیست و سوم رسید

ترجمه احمد كسایی پور از مزرعه حیوانات به چاپ بیست و سوم رسید

به گزارش پرسی بلاگ بیست و سومین چاپ ترجمه احمد كسایی پور از مزرعه حیوانات جورج اورول منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، نشر ماهی بیست و سومین چاپ رمان «مزرعه حیوانات» اثر جورج اورول و ترجمه احمد کسایی پور را با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۱۴۶ صفحه و بهای ۱۵ هزار تومان منتشر نمود. اولین چاپ این ترجمه بهار ۹۴ با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و بهای ۶، ۵۰۰ تومان و چاپ ۲۲ آن هم زمستان سال قبل (۱۳۹۸) با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و بهای ۱۵ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بودند. اورول برای ترجمه اکراینی این رمان مقدمه ای نوشت بود که کسایی پور آن مقدمه را هم ترجمه و در ابتدای کتاب درج کرده است.
رمان «مزرعه حیوانات» همچون آثار شاخص ادبیات رمزی است که به نقد آرمانشهر کمونیستی می پردازد. این اثر در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و سال ۱۹۴۵ در انگلستان برای اولین بار رنگ انتشار به خود دید. اورول دلزده از سلطه جویی نظام استالینی و برای گریز از طعن و لعن چپ های افراطی به زبان تمثیل و استعاره روی آورد و اثری ضد استبدادی را در ۱۰ فصل پدید آورد که برای همیشه تاریخ خواندنی است.
مزرعه حیوانات درباره گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه اش فراری می دهند تا خود اداره مزرعه را به دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه خود برقرار کنند. سردستگی این جنبش را گروهی از خوک ها به دست دارند، ولی بعد از مدتی این گروه جدید هم به سردستگی خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره کشی از حیوانات مزرعه می پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می کنند و سر آن کس را که اندیشه متفاوتی دارد به سنگ می کوبند.
اورول خود یک سوسیال دموکرات بود که در جنگ داخلی اسپانیا با سیاست های دوپهلوی دولت شوروی آشنا و به شدت از آن منزجر شد. آنچه اورول را به خشم آورد مسئله پاکسازی بزرگ استالین بود که توانست در این کتاب به خوبی بر آن تاخته و آنرا رسوای تاریخ کند. تبدیل انقلاب اکتبر به نظام استبدادی تک محور استالینی مسئله اصلی اورول بود که در بعضی جملات درخشان این رمان بخصوص این جمله که «همه حیوانات باهم برابرند، اما بعضی برابرترند» می توان آنرا به عینه مشاهده کرد.


منبع:

1399/06/08
21:52:41
5.0 / 5
1816
تگهای خبر: آثار , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ