اگر اینترنتی نذری می دهید، این هشدار را جدی بگیرید

اگر اینترنتی نذری می دهید، این هشدار را جدی بگیرید

پرسی بلاگ: مركزی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان درباب كلاهبرداری در پوشش پرداخت اینترنتی نذری و كمك به نیازمندان هشدار داد.


برمبنای اعلام پلیس، سرهنگ "احسان آنقی" در این زمینه اظهار نمود: جمع آوری نذورات و کمک های مادی مردم برای یاری رساندن به افراد نیازمند و اماکن مذهبی و متبرکه از شگردهایی است که مجرمان سایبری تلاش دارند برمبنای آن با سوءاستفاده از باورها و احساسات مذهبی مردم در ماه محرم مبادرت به کلاهبرداری از عشاق حسینی کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به ایجاد سایت ها و کانال هایی از طرف مجرمان سایبری با ادعاهای دروغین کمک به افراد بی بضاعت یا بیماران نیازمند و جمع آوری اینترنتی نذورات، اضافه کرد: شهروندان باید مراقب باشند که برای واریز کمک های خداپسندانه برای افراد بی بضاعت یا بیماران نیازمند، حتما بوسیله سایت مؤسسات معتبر و درگاه پرداخت اصلی اقدام نمایند و به هیچ عنوان به پیام های تبلیغاتی انتشار یافته در شبکه های اجتماعی اطمینان نکنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: در پایش های فضای مجازی لینک های جعلی مختلفی با محتوای دریافت اینترنتی نذورات منتشر شده که استفاده از این لینک ها بسترساز سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: با در نظر نگرفتن هشدارهای پلیس، نه فقط هیچ کمک مالی از طرف خیرین به دست نیازمندان نمی رسد، بلکه با افشای اطلاعات حساب بانکی آنان، زمینه سوءاستفاده از حساب بانکی شان از طرف مجرمان سایبری فراهم می شود.
سرهنگ آنقی اشاره کرد: لازم است شهروندان برای واریز هرگونه وجه جهت ادای نذر و کمک به نیازمندان، فقط بوسیله شماره حساب های معتبر که توسط سازمان های متبوع اعلام می شود، اقدام نمایند و از پرداخت اینترنتی بوسیله شبکه های اجتماعی به افراد ناشناس جدا اجتناب کنند.
سرهنگ آنقی در آخر اظهار داشت: لازم است کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا اجتناب کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار نیفتند و در صورتیکه با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعا بوسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در بین بگذارند.




منبع:

1399/06/04
18:57:58
5.0 / 5
2173
تگهای خبر: اجتماعی , پلیس , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ