همزمان با روز خبرنگار صادر شد؛

پیام تبریك معاون امور استان های رسانه ملی به خبرگزاری مهر

پیام تبریك معاون امور استان های رسانه ملی به خبرگزاری مهر

به گزارش پرسی بلاگ علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در پیامی روز خبرنگار را به مجموعه خبرگزاری مهر تبریك گفت.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در یادداشتی هفدهم مرداد؛ روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.
در متن این یادداشت آمده است:
«نون وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ
هفدهم مرداد روز خبرنگار، تنها فرصتی برای تبریک گفتن به فعالان این عرصه نیست، بلکه بهانه ای نیکو است تا حرفه خبرنگاری، لزوم و کارکردهای بی بدیلش هم مورد خوانش قرار بگیرد.
واقعیت این است که خبرنگاری حرفه دشواری است که برای پیروزی در نبرد جهل و آگاهی و هماوردی خبر و بی خبری، به انسان های شجاع و جسور نیاز دارد تا در وسط معرکه باشند و با انگیزه و توان بالا پی فهم ماجرا و کشف حقیقت بدوند. از این حیث، محافظه کاری، یکی از بزرگترین مصائب و صدمه های حوزه خبر است که خبرنگار را تا مرز خودسانسوری پیش می برد. احتیاط همیشه و همه جا و در هر شغل و حرفه ای شرط عقل است اما خبرنگار و خبرگزاری ها باید مرز بین محافظه کاری و احتیاط عقلانی را تشخیص داده و تفکیک کنند تا به خودسانسوری تن ندهند.
این جسارت عقلانی کمک می نماید تا خبرنگار به جای آنکه خویش را صاحب خبر بداند، صاحب نظر شود. تا قدرت تحلیل و تفسیر خبر را در خدمت بسط حقیقت و صیانت از آن قرار دهد. تا وفادار به حقیقت و مردم باشد که وفاداری به مردم مهمترین آئین نامه هر رسانه ای است. وفاداری متعهدانه ای که رسالت اخلاقی و اجتماعی خبرنگار را تأمین و تضمین می نماید. امروز در جهانی زیست می نماییم که به جامعه اطلاعاتی و جهان رسانه ای شهره است. جهانی که ماهیت و هویت آن با ذات خبرنگاری مماس است که باآنکه از یک سو به آگاهی بخشی وصل می شود از طرفی کسب و ارتقا و اعتلای آگاهی هم وابسته است.
خبرنگاری جزو آن مشاغلی است که بی سوادی و بی اطلاعی از دانش و رخدادهای روز در آن یعنی مرگ حرفه ای. خبرنگاران ما امروز به همان اندازه که به دنبال انتشار خبر می کوشند باید در اکتساب دانش و آگاهی هم پیشرو باشند. خبرنگار بی سواد خبرنگار مرده است.
خبرنگار، خبرنگاری و خبرگزاری ها امروزه به شدت دانش، انگیزه و اخلاقی حرفه ای در حرفه خود احتیاج دارند. بحمدالله خبرگزاری مهر مجموعه ای جوان، حرفه ای و اخلاق مدار است که امروز از شانیت و وجاهت رسانه ای و تشخص حرفه ای بالایی برخوردار می باشد و در کنار خبر، مهر و مهربانی را هم در جامعه نشر می دهد.
روز خبرنگار را به همه کارگزاران خبر و اطلاع رسانی در این خبرگزاری تبریک عرض می کنم. علی دارابی»


منبع:

1399/05/17
13:21:42
5.0 / 5
2277
تگهای خبر: اجتماعی , اطلاع رسانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ