رئیس سازمان سنجش خبر داد

تغییر پروتكل های بهداشتی برگزاری كنكور

تغییر پروتكل های بهداشتی برگزاری كنكور

به گزارش پرسی بلاگ رئیس سازمان سنجش آموزش كشور از تغییر پروتكل های بهداشتی آزمون سراسری اطلاع داد و اظهار داشت: بر این اساس از ورزشگاه ها و مصلی ها در برگزاری این آزمون استفاده خواهیم كرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی امروز درحاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد در پاسخ به برخی حواشی برگزاری آزمون دکتری که هفته گذشته برگزار شد، اشاره نمود و اظهار داشت: طبیعتا شرایط سخت برگزاری آزمون استرس همه را بیشتر می کند. اما آنچه که برای سازمان سنجش اصل است این است که مرجع نظارتی در برگزاری آزمون ها نظارت داشته باشد و مشاهده کند عملکرد سازمان سنجش در برگزاری آزمون صحیح بوده است یا نه؟ در آزمون دکتری بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت که متولی رسمی نظارت بود، بیشتر از ۵۰۰ تیم در برگزاری این آزمون نظارت کردند و در نهایت اعلام گردید آزمون دکتری با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی برگزار گردید.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: ما ادعایی نمی نماییم که در برگزاری آزمون دکتری نمره صد را کسب کردیم؛ اما در این فاصله یک هفته ی یعنی از برگزاری آزمون دکتری تا کارشناسی ارشد ما تمامی نقاط ضعفی که در آزمون دکتری باعث نارضایتی شده بودرا برطرف و سعی کردیم آزمون امروز به بهترین نحو برگزار گردد.
وی افزود: تمامی مسؤلان شامل نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و غیره کمک می کردند که بتوانیم آزمون را برگزار نماییم که نتیجه آنرا امروز خواهیم دید. چون که بالاخره ما یک پروژه ملی را انجام می دهیم و انتظار داریم همه دستگاه ها و حوزه های مختلف در برگزاری هر چه بهتر آن کمک کنند.
رئیس سنجش آموزش کشور در مورد تمهیدات و پروتکل های بهداشتی آزمون سراسری هم تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور کمی متفاوت از آزمون کارشناسی ارشد و دکتری است و در بعضی جاها اجرای این پروتکل ها راحت و در بعضی جاها هم کمی دشوار می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در واقع کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر کشور برگزار می شود؛ اما کنکور در ۴۰۰ شهر کشور برگزار می شود. ازاین رو موارد مسافرت به صورت کلی در برگزاری آزمون دو هفته آینده کمتر است، اما تعداد داوطلبان آزمون سراسری و حوزه های برگزاری این آزمون زیاد است و این طبیعتا کار را کمی دشوار می کند.
دکتر خدایی همینطور افزود: رفتار داوطلبان کنکور با رفتار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد طبیعتا کمی متفاوت است، بنابراین کلیه ساز و کارهایی که ما پیگیری می نماییم که یک آزمونی بدون مشکل را برگزار نماییم، اجرایی خواهیم کرد. اما پروتکل های برگزاری کنکور تغییر کرده است، بر این اساس فاصله صندلی های این آزمون به دو متر افزایش یافته و ما تلاش خواهیم کرد از فضاهای بزرگ در برگزاری این آزمون استفاده نماییم و در این حوزه هم حوزه های مختلفی به ما کمک می کنند، به خصوص از مصلی هاو ورزشگاه ها در برگزاری این آزمون استفاده خواهیم کرد.
دکتر خدایی تصریح کرد: ما در بحث استفاده از مصلی ها و ورزشگاه هایی که فضاهای باز و استانداردی دارند، استفاده خواهیم کرد و به تمامی داوطلبان کنکور پک بهداشتی داده می شود ضمن این که مسئله ای که برای ما در برگزاری این آزمون مهم می باشد، بحث خانواده ها در خارج از حوزه است؛ ما نگرانی از حضور داوطلبان در داخل حوزه ها نداریم و نگرانی ما تجمع خانواده ها در بیرون از حوزه است؛ به همین جهت از همکاران بسیج در این عرصه استفاده خواهیم کرد تا الزامات بهداشتی را در تمامی حوزه های آزمون سراسری رعایت نماییم.
وی تصریح کرد: ما بیشتر از ۱۱۵ هزار نفر در برگزاری آزمون سراسری عوامل اجرایی داریم و بر مبنای تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا این آزمون در موعد مقرر برگزار می شود.
دکتر خدایی تشکیک در مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را یکی از حواشی برگزاری آزمون های اخیر دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید می کنند مصوبات این ستاد رعایت شود و تمامی دستگاه ها هم از این مصوبات پیروی می کنند و سازمان سنجش هم از مصوبات این ستاد پیروی خواهد نمود.




منبع:

1399/05/16
23:14:31
5.0 / 5
2737
تگهای خبر: آموزش , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ