به همت خانه فرهنگ ایران انجام گرفت؛

رونمایی از كتاب مناجات امام حسین (ع) در صحرای عرفات در كراچی

رونمایی از كتاب مناجات امام حسین (ع) در صحرای عرفات در كراچی

پرسی بلاگ: خانه فرهنگ ایران در كراچی پاكستان از ترجمه اردو كتاب مناجات امام حسین (ع) در صحرای عرفات اثر گرانسنگ علامه آیت الله محمدتقی جعفری رونمایی نمود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مراسم رونمایی از کتاب «مناجات امام حسین(ع) در صحرای عرفات» اثر گرانسنگ علامه محمدتقی جعفری به زبان اردو با شرکت بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، زاهد علی زاهدی، استاد دانشکده معارف اسلامی دانشگاه کراچی، جواد حیدر هاشمی، استاد دانشکده معارف اسلامی دانشگاه کراچی، محمد افضل کریمی، استاد حوزه علمیه دانشگاه امام خمینی(ره) و دانشگاه اردو کراچی، محمد علی سید، از نویسندگان و مترجمان متبحر دینی مذهبی در کراچی به صورت آنلاین در بستر زوم (Zoom) برگزار گردید.
بهرام کیان در این جلسه اظهار داشت: خانه فرهنگ ایران در کراچی از سال قبل نسبت به ترجمه، صفحه آرایی و چاپ این اثر پرارزش اقدام نموده است که متأسفانه به علت محدودیت های حاصل از شیوع کرونا چاپ کتاب امکان پذیر نشد. حالا خداوند متعال را شاکریم که این اثر گرانبها در روزهایی مبارک و متناسب با مضمون کتاب، در روزهای عرفه چاپ و انتشار یافته است. کتاب حاضر در واقع شرحی بر دعای عرفه امام حسین ضد السلام است که علامه جعفری با مشی عرفانی خویش ترجمه و شرح به یادماندنی و زیبایی بر جای گذاشته اند.
وی افزود: علامه جعفری در مقدمه کتاب، شرح مفصلی درباره دعا نگاشته و بعد از آن به تشریح جمله به جمله دعای امام حسین ضد السلام پرداخته و برای زیبایی و غنای بیشتر، در تشریح دعای امام حسین (ع) از اشعار مفاخر ادبیات فارسی هم بهره برده است.
محمد افضل کریمی هم در این جلسه اظهار داشت: این اثر از نظر مبحث و محتوا جزء بهترین کتاب هاست. ترجمه این کتاب را با تطبیق به متن اصلی فارسی آن، مطالعه کردم. سیدکوثر عباس موسوی کتاب «مناجات امام حسین (ع) در صحرای عرفات» را با ترجمه خوب و زیبایی به انجام رسانده است. ترجمه این کتاب در پاکستان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بی گمان این کتاب برای آیندگان باعث آشنایی و معرفی علامه جعفری، این شخصیت بزرگ در پاکستان هم خواهد بود.
از دیگر سخنرانان این مراسم مجازی، جواد حیدر هاشمی بود. وی هم در سخنان خود اشاره کرد: در روزهای عید سعید قربان و مقارن با روز مبارک عرفه، چاپ و نشر این کتاب و برگزاری مراسم رونمایی از آن، بدون شک یک کار بسیار پرارزش و ستودنی است.
تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ دعا در جامعه
محمدعلی سید هم در این جلسه اشاره کرد: این کتاب تلاشی پرارزش در جهت ترویج فرهنگ دعا در جامعه است. لازم است برای ترغیب مردم بخصوص نسل جوان برای توسل به دعا و مناجات در عصر کنونی، اینگونه کتاب ها ترجمه، چاپ و منتشر شود.
زاهد علی زاهدی سخنران بعدی مراسم اظهار داشت: ما دعاهایی مخصوص روز عرفه داریم، همچون دعای امام زین العابدین ضد السلام در صحیفه کامله که خود گنجینه بزرگی از دعاهاست. یکی از بهترین آنها نیایش امام حسین ضد السلام است که بحث امروز ماست این دعا نه تنها وسیله ارتباط بین خدا و بنده است بلکه منابع خوب تربیت عقیدتی و فکری هم هستند. اگر به مفاهیم دعای عرفه دقت نماییم می بینیم که خواسته ها و نیازهای فطری انسانها در آن تجلی پیدا کرده است.
بنابر اعلام این خبر، قبل از چاپ کتاب «مناجات امام حسین (ع) در صحرای عرفات» به زبان اردو، کتاب دیگری از رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دعا» توسط سیدکوثر عباس ترجمه و به همت نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی انتشار یافته است.


منبع:

1399/05/11
15:17:01
5.0 / 5
2305
تگهای خبر: آنلاین , ترجمه , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ