شناسایی ۲۴۸۹ مورد جدید مبتلا شدن به كرونا در كشور

شناسایی ۲۴۸۹ مورد جدید مبتلا شدن به كرونا در كشور

به گزارش پرسی بلاگ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به كرونا در كشور طی ۲۴ ساعت گذشته اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار داشت: تا کنون دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار داشت: همینطور استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت اخطار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: امروز همانطور که اعلام کردیم ۱۳ استان در وضعیت اخطار هستند که در میان آنها کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان برای ما اهمیت خاصی دارند چونکه از زمان شیوع بیماری در کشور هیچ خیز و پیکی را تجربه نکرده اند و چون روند بستری در استان ها در حال افزایش می باشد و شیب صعودی دارد برای ما حائز اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: در کهگیلویه و بویراحمد میانگین موارد بستری روزانه طی دوماه گذشته به چهار برابر رسیده و در شهرستانی مانند گچساران میزان بستری تا ۱۰ برابر افزوده شده است.

لاری افزود: در استان سیستان و بلوچستان سه شهرستان وضعیت قرمز و دو شهرستان وضعیت اخطار دارند و شهرستان های زابل و زاهدان موارد بستری به بیشتر از پنج برابر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن سفارش و درخواست از هموطنان برای رعایت قواعد بهداشتی بخصوص در این دو استان اظهار داشت: امیدواریم با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده و عمومی بتوانیم کرونا را شکست دهیم.





منبع:

1399/05/03
20:40:18
5.0 / 5
2550
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ