عضو كمیسیون فرهنگی مجلس :

بودجه فرهنگ كم است

بودجه فرهنگ كم است

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینكه مـتأسفانه اعتبارات حوزه فرهنگ بسیار كم است، اظهار داشت: حل بخش زیادی از مشكلات معیشتی مردم مستلزم اصلاحات فرهنگی است.



احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موازی کاری بعضی از نهادهای فرهنگی، گفت: یکی از وظایف مهم کمیسیون فرهنگی نظارت بر عرصه فرهنگ است و به جهت اینکه بتوانیم این نظارت را به درستی اعمال نماییم، باید حدود و صغور و وظایف بخش ها و دستگاه های فرهنگی را مشخص نماییم.
وی اضافه کرد: در واقع، یکی از وظایف مهم کمیسیون فرهنگی مجلس، مشخص کردن وظایف دستگاه هایی است که در حوزه فرهنگ فعالیت می نمایند و ماموریت های ویژه ای در این حوزه دارند.
راستینه درباره وضعیت بودجه بخش های فرهنگی کشور، اظهار داشت: متأسفانه اعتبارات حوزه فرهنگ خیلی کم است و این در حالیست که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و باید به حوزه فرهنگ بیش از پیش توجه گردد.
رفتارهای فرهنگی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید اصلاح شود
وی با تاکید بر اینکه حل بخش زیادی از مشکلات معیشتی مردم مستلزم اصلاحات فرهنگی است، بیان کرد: اگر می خواهیم مشکل معیشتی مردم را حل و فصل نماییم، در وهله اول باید رفتارهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در عرصه فرهنگی اصلاح گردد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ما معتقدیم که اگر بخش فرهنگی کشور اصلاح و پایش شود، بطور قطع بخش های دیگر همچون اقتصاد و معیشت جامعه هم اصلاح می شود.
راستینه با اشاره به گرانی مسکن، اضافه کرد: علت گرانی افسارگسیخته رهن، اجاره و خرید مسکن آن است که یک نظام فرهنگی درست و رفتار اخلاقی صحیح در تعیین اجاره برای موجران وجود ندارد و بر این اساس ریشه خیلی از معضلات اقتصادی، عدم توجه به مسائل فرهنگی است.
وی با اعلان اینکه گران فروشی و احتکار جزء بداخلاقی ها و رفتارهای غلطی است که باید اصلاح گردد، اظهار داشت: اگر سکان داران بخش های اقتصادی کشور به رفتارهای صحیح فرهنگی توجه داشته باشند، بطور قطع معضلات اقتصادی مردم هم به مرور حل می شود.

1399/04/19
22:37:31
5.0 / 5
2791
تگهای خبر: تولید , خرید , فروش , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ